top of page
12.jpg

מייקל ג'ורדן ו-3 התכונות החשובות להצלחה


איך אני שונא את הכותרות המבטיחות האלה: "המפתח להצלחה"' או "הצלחה ב-3 צעדים"... אך למרות זאת, ובכל זאת, מתחשק לי לשתף אתכם במחשבות על הצלחה - אז... קבלו את "המפתח להצלחה של Fuzz New Media", או לחלופין: "שלוש התכונות ההכרחיות להצלחה בעולם התעסוקה בכלל ובעולם העיצוב והדיגיטל בפרט".

נ.ב. מבטיח לכם גם ציטוטים נדושים אך בהחלט מתאימים ואפילו קטע על סטיב ג'ובס (כמה מפתיע:) הרי אי אפשר לדבר על הצלחה בלי לדבר על סטיב ג'ובס. גם צ'רצ'יל יקפוץ לביקור :)

תגיד... יש בזה עבודה?!

לאחרונה נתקלתי בפוסט באחת הקבוצות שאני מנהל (קהילת המעצבים הגרפיים בישראל) שגרם לי לחשוב קצת על הצלחה:

בפוסט עלתה השאלה: האם כדאי להכנס לעולם העיצוב והאם יש בתחום עבודה?

תוך דקות מספר נוספו לפוסט שלל תגובות של קולגות עם טיפים ועצות מקצועיות, לצד מידע על ממוצעי שכר וכו'. אני אישית חשבתי שכותב הפוסט שואל את השאלות הלא נכונות!

השאלה הנכונה (לדעתי) צריכה להיות: "האם אני נהנה לעצב?"

השאלה השנייה (לדעתי) הייתה צריכה להיות: "האם אני טוב בזה? האם יש לי פוטנציאל להשתפר בזה? האם יש לי טאץ'?"

ולסיום, השאלה השלישית (לדעתי) שהייתה צריכה להישאל הייתה: "האם אני מסוגל לעמוד מאחורי הבחירה המקצועית שלי ולהתמיד בה?"

וזה גרם לי לגבש את הרעיון שישנן שלוש תכונות הכרחיות להצלחה בכל תחום שהוא!

שלוש התכונות ההכרחיות להצלחה מקצועית:

מבחינתי זה מאוד פשוט - אני מאמין שכל איש מקצוע בכל תחום יגיע להצלחה בשלב כזה או אחר אם הוא יעמוד בשלושת התנאים הבאים:

התנאי הראשון: אתה אוהב את מה שאתה עושה.

התנאי השני: אתה טוב במה שאתה עושה.

התנאי השלישי: התמדה!

עכשיו אתם בטח מתרעמים ומתנועעים בכסא באי־נוחות והאמא הפולנייה הפנימית שבכל אחד מכם מזדעזעת! "ומה אם הוא רוצה להיות ליצן?! אין כסף בליצנות!"

אז זהו... שזה לא נכון! אני לא כל כך בטוח שאין כסף בליצנות, משום שאם אתה ממש אוהב להיות ליצן ואם אתה גם ממש טוב במה שאתה עושה - אתה תמצא את הדרך לעשות כסף מליצנות. אולי תהיה ליצן אירועים, אולי תהיה ליצן רפואי ואולי תהיה קצת יותר יצירתי ותפתח חנות דיגיטלית למכירת אקססוריז לליצני המאה ה-21 שתמכור מוצרים ייחודיים. ואם תלווה את שיווק החנות בקמפיין ברשתות החברתיות שיהיה צעיר, מצחיק ומקורי, אולי אפילו תהפוך לסנסציה ותעורר גל רכישות מקוונות. אם אתה יצירתי וטוב במה שאתה עושה, אתה כבר תמצא את הדרך גם להרוויח מזה. אבל שום דבר לא באמת יעבוד אם לא תתמיד במה שאתה עושה. אם תתייאש אחרי הנסיון הראשון או השני או אפילו העשירי... כנראה שלא תצליח. אבל אם תתמיד ותישאר בשדה המקצועי שלך מספיק זמן אז תרוויח שני דברים:

(1) תצבור ניסיון ותלמד מהטעויות שלך - כך תדע מה לא לעשות. כאן מייקל ג'ורדן נכנס לתמונה (הרי הבטחתי). אחד הציטוטים האהובים עלי הוא הציטוט האלמותי הבא של ג'ורדן:

"החטאתי מעל 9,000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. ב-26 הזדמנויות סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק... ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי, וזו בדיוק הסיבה להצלחתי".

מייקל ג'ורדן - אולי אחד הסמלים הטהורים ביותר להצלחה, למקצועיות ולמקצוענות - ממחיש לנו בצורה הכי כנה שיש את החשיבות האדירה של הכשלון. הרי אין הצלחה בלי כשלון!

(2) אם תתמיד ותחזיק מעמד, תעלה סטטיסטית את הסיכויים שלך להיחשף להזדמנויות שישדרגו את המצב שלך. מתישהו מישהו כבר ישים אליך לב. מתישהו תגיע ההזדמנות המקצועית. הרי הצלחה מקצועית מצריכה זמן ואם לא תתן לה את הזמן הנדרש ותפרוש בטרם עת, אתה עלול לפספס הזדמנויות מקצועיות. וגם כאן מייקל ג'ורדן מפנק אותנו עם תובנות עמוקות על החיים - קבלו את ציטוט מס' 2: “אתה מחטיא 100% מהזריקות שאתה לא לוקח”. וזה בעצם כל הקטע - לעולם לא נצליח אם נפחד לעשות טעויות. אם נמנע מלקחת סיכונים או אפילו אם נוותר מהר מדי נצמצם את היצע ההזדמנויות שעומד בפנינו. התמדה היא אם כל ההצלחות!

שובה של האם הפולנייה...

"ומה אם הבן שלי רוצה להיות מוסיקאי?! אוי וויי - אין כסף במוזיקה בארץ!"

כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה... גילוי נאות: אני מוסיקאי וחבר מעל 15 שנה בלהקת הרוק "הקציצות של לידיה". שנים על גבי שנים החזקנו בחלום של עשיית מוזיקה. אהבנו את הלהקה עד עמקי נשמתנו. האמנו שאנחנו טובים במה שאנחנו עושים ובעיקר התמדנו. שרדנו את התיכון... שרדנו את הצבא... שרדנו מבצעים, מלחמות ומילואים... שרדנו הוצאות של עשרות ומאות אלפי שקלים על הקלטת אלבומים וסיבובי הופעות... שרדנו ריחוק גיאוגרפי, לימודים אקדמאיים ואפילו נישואין וילדים שנולדו ותפסו את הזמן הפנוי (ובצדק)... ובעיקר - שרדנו את האתגרים שהעמידו את החברות העמוקה שלנו במבחן. אבל בעיקר התמדנו - שנה אחר שנה... עשור אחר עשור... והנה - מעל 15 שנה אחרי אנחנו עדיין חברים ועדיין מנגנים. וגם הזדמנויות לא איחרו לבוא: השמעות וראיונות ברדיו ובטלוויזיה, סיבוב הופעות בארה"ב ועוד. וכן - אפילו אפשר לעשות מזה כסף. אפשר לפוצץ מועדונים ולקחת 60 ₪ על כרטיס והכניס אלפי שקלים ביום הופעה אחד. ומי מאיתנו שבחר גם להתפרנס ממוזיקה מצא את הדרך לעשות גם את זה. מאור דורני, הקלידן שלנו, הוא מפיק מוסיקלי ומורה לפסנתר מצליח שמוכיח לכולנו (ובעיקר לאמהות הפולניות/תימניות/מרוקאיות שלנו) שאפשר להתפרנס בכבוד אפילו ממוזיקה כל עוד אתה אוהב את מה שאתה עושה, אתה טוב במה שאתה עושה ואתה מתמיד במה שאתה עושה!

מה הקשר צ'רצ'יל?! הבטחת לנו סיפור על סטיב ג'ובס!

היום כולם זוכרים את סטיב ג'ובס כמופת להצלחה - המצליחן האולטימטיבי! אך מה שמפריד בין מצליחן ללוזר היא תכונה אחת: התמדה! העולם מלא באנשים גאונים ועניים, אך אם נבחן כמעט כל סיפור הצלחה של כמעט כל מיליונר שבנה את עצמו מאפס, נגלה שמאחורי הסיפור עומד ערך ההתמדה: חוסר הפשרנות והיכולת לא לוותר גם כנגד כל הסיכויים וגם כשהכל נראה אבוד היא תכונה מהותית אצל כל מצליחן. אנחנו רואים את זה אצל ג'ובס - גאון שהקים במוסך בייתי חברה שכיום חולשת על נתח אדיר משוק הטכנולוגיה העולמי (Apple כמובן). גאון שפוטר מהחברה שהוא עצמו הקים אך לבסוף הוחזר אליה והפך אותה מחברה כושלת למעצמה כלכלית עולמית. גאון ששינה לחלוטין את דפוסי השימוש שלנו בטכנולוגיה והביא לנו את האייפוד, האייפון ועוד. כל החידושים הללו לא היו רואים אור יום אם ג'ובס היה מתייאש אחרי שפוטר מאפל.

התמדה מצויה גם בקרביהם של המנהיגים הגדולים ביותר. צ'רצ'יל (ראש ממשלת בריטניה במלחה"ע השנייה) שנכשל כשלון נחרץ כאשר הוביל את חייליו לקרב גליפולי במלחה"ע הראשונה, וגרם למותם של עשרות אלפים מחייליו במתקפה כושלת. למרות הכשלון הוא נשאר בפוליטיקה ונשאר נאמן לרחשי ליבו גם שני עשורים לאחר מכן בעודו זועק מעל כל במה אפשרית על הטירוף ההולך וגובר של היטלר. וזאת למרות שאיש במדינתו או במערב לא הקשיב לו ורבים אף כינוהו מטורף. וכשלבסוף עלה לשלטון בעיצומה של מלחמת עולם שנייה עמד זקוף אל מול התוקפנות הנאצית של היטלר. כשהכל נראה אבוד - הוא לא ויתר... הוא התמיד ובסוף צלח. כיום אנו זוכרים אותו כמדינאי עילאי ומופת להנהגה שתרם רבות לנצחון בעלות הברית על הנאצים. התמדה היא מה שהפכה (בין השאר) גם צ'רצ'יל למה שהוא היום. אם היה מוותר לאחר הכשלון בגליפולי - יכול מאוד להיות שכל ההיסטוריה האנושית הייתה נראית אחרת!

לסיום...

התשובה שלי לאותו פוסט של אותו מעצב הייתה שלדעתי זה בכלל לא משנה אם השוק רווי או אם יש עבודה וכסף בתחום העיצוב. הדבר היחיד שמשנה זה אם יש לך כשרון ועין טובה ואם אתה נהנה ממה שאתה עושה. עכשיו כל מה שנותר לך זה להתמיד, להתמקצע, לצבור נסיון, לטעות ולהיכשל וללמוד מאותן טעויות ומאותם כשלונות. תתמיד - תצליח! יש המון אנשים מוכשרים שלא אוהבים את מה שהם עושים. יש גם המון אנשים שמאוד אוהבים את מה שהם עושים אך הם לא ממש טובים בזה. יש גם אנשים שממש טובים במה שהם עושים וגם מאוד אוהבים את זה, אבל אין להם מוסר עבודה והם פורשים מהמירוץ העסקי בטרם עת. אני מאמין שרק שילוב של שלוש התכונות הללו (תשוקה, מקצועיות והתמדה) תביא בסופו של דבר להצלחה.

התכונות החשובות להצלחה
מקצועיות + תשוקה + התמדה = הצלחה

זהו זה חברים - זה היה פוסט רווי בהגיגים פילוסופיים על הצלחה. אם שרדתם עד כאן אז שאפו על ההתמדה! אשמח לעזור לכם להתמקצע ולקדם את עצמכם על־ידי שיפור יכולות הפרסום הדיגיטלי והשיווק העצמי שלכם - לכן יצרתי עבורכם את המדריך המלא לפרסום בפייסבוק - וכן... זה חינם!

 

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי או עיצוב גרפי ובניית אתרים? הירשמו לבלוג שלנו.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)

 

#פייסבוק #פאזדיזיינז #פאזניומדיה #fuzzdesigns #fuzznewmedia #פרסוםדיגיטלי #קידוםושיווקבניומדיה #קידוםושיווקבפייסבוק #ניהולדפיפייסבוק #ניהולדףעסקיבפייסבוק #פרסוםבפייסבוק #טיפיםלפרסוםבפייסבוק #הגדלתחשיפהבפייסבוק #אביתראדרי #עיצובלוגו #בנייתאתרים #בנייתאתרWIX #WIX #אתרוויקס #טיפיםלמעצבים #טירגוט #טרגוט #שיטתהמשפך #שיטתהחיתוךהכפול #שלביחיתוך #פילוחקהליעד #טירגוטמדויק #פילוחמדויק #פרסוםבגוגל #google #פרסוםדחיפה #pushadvertising #פרסוםפוש #הנעהלפעולה #המרה #בנייתקהליעד #לידים #לוקאלייק #lookalike #קהלמעורבות #קהלצומח #narrowaudience #החיתוךהכפול #אופטימיזציה #פיקסלשלפייסבוק #פייסבוקפיקסל #FACEBOOKPIXEL #מהזהמודעתקנבס #canvasad #מודעתקנבס #adsmanager #facebookcanvas #קמפייןלידים #ספליטטסט #ABTESTING #בוסט #reach #גוגלאנליטיקס #Traffic #facebook #PPC #AudienceNetwork #Remarketing #סוגיקמפייניםבפייסבוק #טירגוט #Engagements #פיקסלהמרה #קמפייןבאנרים #יחסהמרה #תקציבפרסום #צביעתקהל #Boost #המדריךהמלאלפייסבוק #המדריךהמלאלפרסוםבפייסבוק #איךמפרסמיםבפייסבוק #שלביפרסוםבפייסבוק #מייקלגורדן #המפתחלהצלחה #איךלהצליחבעולםהעיצוב #איךלהצליחבפרסוםבפייסבוק #סטיבגובס #אמאפולנייה #ציטוטיםעלהצלחה #הקציצותשללידיה #צרציל #Apple #אפל #אייפון #iphone

bottom of page