top of page
12.jpg

מיקרוסופט משיקה את קופיילוט Microsoft Copilot - סייען ה-AI החדש שלה שיוטמע בליין המוצרים של החברה



אם הייתם אומרים לי לפני 3 שנים שמיקרוסופט תהיה מודל לחיקוי לחדשנות, הייתי אומר לכם שאתם מבולבלים. אבל לאחר סדרה של החלטות חכמות (השקעה מאסיבית ב-OpenAI לצד פיתוח טכנולוגיות וכלים חדשים), הענק המנומנם התעורר! בשנה האחרונה מיקרוסופט הצליחו לייצב את עצמם בחזית מהפכת ה-AI ככח שמניע את התעשייה. גילוי נאות: אני עובד עם מיקרוסופט ומספק להם שירותי AI, הדרכות לעובדים ומנהלים ופרויקטים במסגרת הגראז' (מעבדות החדשנות של מיקרוסופט). נכון שאני לא לגמרי אובייקטיבי, אבל אני משתדל להסתכל על החידושים והתהליכים הללו ממבט-על כמישהו שרואה בראייה רחבה את מגוון הכלים והחברות שקיימות היום בשוק הבינה המלאכותית. לדעתי האישית אין ספק שמדובר פה בצעד משמעותי קדימה - הטמעה אינטגרלית וטבעית יותר של טכנולוגיות ג'נרטיביות בחיי היומיום שלנו ובמוצרים בהם אנחנו משתמשים כדרך קבע. השדרוג הזה נותן לנו, לקוחות הקצה, הרבה יותר כח, חופש ויכולת ליצור, לעבוד, להתייעל ולהשתפר. וזה בעיניי דבר גדול! הוא לא גיים צ'יינג'ר, אבל הוא מסמן את העתיד לבוא: דמוקרטיזציה של הטכנולוגיה והנגשה של יכולות.


הכירו את מיקרוסופט קופיילוט:


אז אחרי כל ההקדמה הארוכה הזו - מה בעצם קורה פה?!

אתמול (חמישי 21.9.23) מיקרוסופט חשפה סדרה של חידושים ומוצרים (לרבות מוצרים פיזיים כמו מחשבים מתקדמים), לצד גולת הכותרת: השקת Microsoft Copilot - שירות ה-AI החדש של החברה, שייכנס כבר בשבועות הקרובים למערכת ההפעלה הנפוצה בעולם: Windows11, ויאחד לחוויה אחת את מגוון הקופיילוטים המתקדמים של החברה עם עוד יותר מ-150 פיצ'רים חדשים.


הנה כמה דוגמאות קטנות:

  • מיקרוסופט 365 צ'ט, שחלקו פותח פה אצלנו בארץ, ושיכול לעבור על כל המיילים, המסמכים, הפגישות והצ'טים שלכם, ללמוד את העבודה שלכם ומה חשוב לכם, ולעזור לכם לכתוב מסמכים אסטרטגיים, לשריין טיסה לחו"ל או סתם לעשות בשבילכם כל מיני משימות מייגעות.

  • לפטופי סרפס חדשים ומתקדמים עם מעבדי AI שנועדו להריץ שירותי בינה מלאכותית מתקדמים.

  • קופיילוט לפייתון בתוך אקסל – כן כן - שמעתם נכון!!

  • מודל חדש לדאלי (Dall-E3) - מחולל התמונות המפורסם של OpenAI שיוטמע בתוך ChatGPT ומבטיח סטנדרט חדש של תקשורת אדם-מכונה, שתבטיח תוצאות טובות ומדויקות יותר, ויכולת לתת מענה לסצנות מורכבות.

מתי כל הטוב הזה קורה?

  • קופיילוט יתחיל להיפרס בגרסה מוקדמת כחלק מהעדכון החינמי לווינדוס 11, החל מ-26 בספטמבר.

  • קופיילוט יוטמע גם בבינג, אדג' ומיקרוסופט 365 בחודשים הקרובים.

  • בינג יוסיף תמיכה במודל החדש של DALL-E3 (מחולל תמונות) ויספק חיפוש מותאם אישית יותר.

  • כמו כן, המודל של דאלי יהיה זמין למנויי ChatGPT Plus & Enterprise באוקטובר.

  • מיקרוסופט 365 קופיילוט יהיה זמין ב-1 בנובמבר 2023.


לשימושכם תוכן עניינים של המאמר - לחצו על הפרק המבוקש כדי לנווט בקלות במסמך:
אבל לפני הכל - חשוב שתישארו מעודכנים:



קופיילוט מגיע לווינדוז 11, לצד 150 פיצ'רים חדשים

העדכון הקרוב של ווינדוז נראה כדרמטי במיוחד. לצד חידושים מהפכניים כמו השקת קופיילוט, עוזר ה-AI האישי שלכם בתוך ווינדוז, ישנם עדכונים נוספים ושמשפרים את חווית המשתמש במגוון הכלים של מיקרוסופט.


צפו בסרטון הבא, הממחיש את האינטגרציה החדשה של קופיילוט בתוך ווינדוז 11.


להלן עיקרי העדכונים הצפויים להיכנס:

  • קוייפלוט בווינדוס: מיקרוסופט מבטיחים שההטמעה של קופיילוט, עוזר ה-AI האישי שלכם, ישירות בתוך מערכת ההפעלה של ווינדוז, תאפשר לכם ליצור מהר יותר, להשלים משימות בקלות ותפחית את העומס הקוגניטיבי. קופיילוט הופך משימות שהיו מסובכות לפשוטות (לדוגמאות, צפו בסרטון מעלה). מיקרוסופט הנגישו את היכולות של הכלי המדהים הזה - הוא ממוקם על סרגל המשימות או נגיש עם בלחיצה על Win+C.

  • יישום הצייר שודרג עם AI עבור ציור ויצירה דיגיטלית: הוספת/הסרת רקע ושכבות לצד יכולות ג'נרטיביות נוספות.

  • גם יישום תמונות שודרג עם AI כולל תכונות חדשות שהופכות עריכת תמונות לקלה (כמו למשל פיצ'ר טשטוש רקע שעוזר לכם להדגיש במהירות ובקלות את נושא התמונה). שיפורים נוספים בוצעו גם באופציות החיפוש בכלי.

  • כלי צילום מסך מאפשר ללכוד תוכן על המסך ואף לחלץ טקסט ספציפי מתמונה כדי להדביק ביישום אחר כמו כן, לכלי נוספה תמיכה בפקודות קוליות.

  • קליפצ'אמפ (Clipchamp), עורך הוידאו של מיקרוסופט, עבר שיפורים ושידרוגים משמעותיים - הכנסה של יכולות ג'נרטיביות שמציעות לך טקסטים, מציעות הצעות ייעול ואף יכולת להציע תסריט לפי נושא התמונות שתעלו.

קליפצ'אמפ - עורך הוידאו החינמי של מיקרוסופט:


  • שדרוגים באאוטלוק יאפשרו לכם לחבר ולתאם את החשבונות השונים שלכם, לרבות Gmail, Yahoo, iCloud ועוד, באפליקציה אחת. הפיצ'רים הג'נרטיביים של מיקרוסופט יעזרו לכם לכתוב מיילים ברורים ותמציתיים. צפו בסרטון הבא כדי ללמוד על החידושים הרבים הנוספים באאוטלוק:



חידושים ב-Microsoft 365 Copilot בינג ואדג'

לדברי מיקרוסופט, בינג ואדג' הולכים להגדיר מחדש את האינטראקציה שלנו עם האינטרנט. זו אמירה קצת יומרנית שכן בגזרה הזו מיקרוסופט היו תמיד חלשים. קשה מאוד להילחם מול מפלצת כמו גוגל, ומוצר הדגל שלהם - הדפדפן "גוגל כרום" ששולטים ביד רמה ובצורה כמעט מוחלטת בשוק הדפדפנים העולמי. מנגד, מיקרוסופט הציגה חידושים משמעותיים בעבר (הטעמה של ChatGPT ושל Dall-E2 בתוך בינג) ונראה שהשדרוג הנוכחי הוא המשך טבעי של מהלך זה.


בסרטון: הטמעה של מודל דאלי 3 (מחולל תמונות) בתוך בינג.


הנה טעימה מהפיצ'רים החדשים שנקבל בבינד ובאדג':

  • תשובות מותאמות אישית - עכשיו, היסטוריית הצ'אט שלכם יכולה להשפיע על התוצאות. למשל, אם השתמשתם בבינג כדי לעקוב אחרי הקבוצה האהובה שלכם, בפעם הבאה שתתכננו טיול הוא יכול לספר לכם באופן פרואקטיבי אם הקבוצה משחקת בעיר היעד.

  • קופיילוט בקניות מיקרוסופט - בינג או אדג' מאפשרים כעת למצוא מהר יותר מה שאתם מחפשים באינטרנט. כשתבקשו מידע על פריט, בינג ישאל שאלות נוספות כדי ללמוד יותר, ואז ישתמש במידע כדי לספק המלצות מותאמות יותר.

  • הטעמת מודל DALL-E3 בבינג - המודל החדש "דאלי3" מספק קפיצת מדרגה בממשק וחוויית המשתמש. יש לו גם הבנה טובה יותר של מה שאתם מבקשים, מה שמניב תמונות מדויקות יותר. הרחבה בהמשך המאמר.

  • אישורי תוכן - מיקרוסופט מנסים להנחיל גישה אחראית יותר ל-AI ג'נרטיבי ומוסיפים אישורי תוכן חדשים שמשתמשים בשיטות קריפטוגרפיות כדי להוסיף סימן מים דיגיטלי בלתי נראה לכל התמונות שנוצרו ב-AI בבינג.

  • עדכוני בינג צ'אט אנטרפרייז - מאז השקתו לפני חודשיים, יותר מ-160 מיליון משתמשי מיקרוסופט 365 קיבלו גישה לבינג צ'אט אנטרפרייז (Bing Chat Enterprise) ללא עלות נוספת. כמו כן, בינג צ'אט אנטרפרייז יהיה זמין עכשיו גם באפליקציית מיקרוסופט אדג' מובייל.

אחד הכלים המרכזיים הוא מיקרוסופט 365 צ'אט שהינו חלק בלתי נפרד מ-Microsoft 365 Copilot. צפו בסרטון הבא כדי להבין במה מדובר.

היכולות של קופיילוט להתממשק עם יישומים נפוצים כמו Word, Excel, PowerPoint, Outlook או Teams נותן לנו את היכולת "לנהל שיחה" עם אותם יישומים ולקבל יכולות ג'נרטיביות שמייעלות דרמטית את העבודה.


מיקרוסופט 365 צ'אט חולש על כל הנתונים שלכם (אימיילים, פגישות, צ'אטים, מסמכים ועוד), וזאת לצד גישה לרשת. כמו כל עוזר, יש לו הבנה עמוקה של המאפיינים האישיים שלכם, הצרכים הספציפיים שלכם, ההעדפות וכן הלאה. רק כדי לסבר את האוזן, משתמשים כבדים בשירותים של מיקרוסופט מדווחים על עומס אדיר: הם מקבלים מעל 250 אימיילים ביום ושולחים או קוראים כמעט 150 צ'אטים של טימס. גם פגישות מקוונות כמו זום או טימז עלו פי 3 לעומת 2020. הביזור לא נפסק פה - בווינדוז אנשים לרוב ישתמשו ב-11 אפליקציות ביום עבודה אחד כדי להשלים משימה! מיקרוסופט 365 צ'אט מייעל את כל תהליך העבודה הזה, חוסך זמן ומייצר חווית משתמש טבעית הרבה יותר בכל מה שקשור לגישה וניהול של נתונים. יכולות אלו של קופיילוט יהפכו חלק בלתי נפרד מיישומים כמו Outlook, Word, Excel ועוד.


להמחשה, צפו בסרטון הבא שמדגים את היכולות הללו ב-Word:


יצירת טבלאות בצורה טבעית ב-WORD.


קופיילוט באקסל מביא את הכח האדיר של פייטון לקצות אצבעותיכם:



פה אפשר לראות את היתרונות הרבים של קופיילוט באינטגרציה שלו עם אאוטלוק:



הטמעה של Dall-E3 ב-ChatGPT

בסרטון מעלה ניתן לראות את ההטמעה הצפויה של דאלי3 (Dall-e3) בתוך ChatGPT. דאלי3 הוא המודל החדש של מחולל התמונות המפורסם שהשקתו (יחד עם ChatGPT 3.5) בסוף 2023 הציתו את מהפכת ה-AI. שני מותגי העל האלה שייכים ל-OpenAI, חברה שבה מיקרוסופט משקיעים כבדים. הם השקיעו בה כמיליארד דולר, והודיעו על הגדלת ההשקעה ב-10 מיליארד דולרים נוספים. להרחבה על מערכת היחסים המעניינת הזו, ועל הקשר שלה לגוגל ולמירוץ החימוש בין ענקיות הטק, מוזמנים להרחיב במאמר הבא.


מתי ואיפה דאלי3 יהיה זמין?

המודל החדש וצפוי להיות זמין למנויי ChatGPT Plus & Enterprise כבר באוקטובר. כמו כן, בינג יוסיף תמיכה במודל החדש של DALL-E3 ויספק חיפוש מותאם אישית יותר (כיום בינג מאפשר ג'ינרוט תמונות על בסיס המודל של דאלי2, וגם פה אנו צפויים לראות שדרוג בקרוב מאוד).


מה כל כך מיוחד בדאלי3?

כפי שכבר נאמר, הוא יהיה מוטמע (בין השאר) ישירות בתוך GPT, מה שיעצים מאוד את הפונקציונליות מודל השפה המפורסם בעולם. היכולת לג'נרט תמונות בתוך מודל שפה שיש לו הבנה קוהרנטית הרבה יותר, תתרום לתוצאות קרובות יותר לחזון של המג'נרט. או במילים אחרות, המודל החדש של דאלי יכול לתרגם בקשות עדינות לתמונות ברמת פירוט ודיוק קיצוניים (ראו את הסרטון המצורף ואת תמונת ההמחשה מטה).


מערכות טקסט לתמונה מודרניות נוטות להתעלם ממילים או תיאורים, מה שמאלץ משתמשים ללמוד הנדסת פרומפטים. DALL·E 3 מייצגת קפיצת מדרגה ביכולת שלנו לייצר תמונות שמצייתות במדויק לטקסט שאתה מספק. רמת דיוק כזה אפשרית כיום אך ורק בכלים כמו סטייבל דיפיוז'ן או פוטושופ (ג'נרייטיב פיל), מה שהופך אותם פחות זמינים לקהל הרחב.


ג'ינרוט תמונה עם סצינה מורכבת בעזרת דאלי3
ג'ינרוט תמונה עם סצינה מורכבת בעזרת דאלי3

דאלי3 נוצר ככלי אינטגרלי מובנה בתוך ChatGPT, מה שמאפשר למשתמשים להשתמש ב-ChatGPT כשותף לסיעור מוחות וכעוזר אישי בהנדסת פרומפטים. התקשורת יותר אינטואיטיבית ודומה לשיחה בין שני אנשים (ופחות דומה לכתיבת קוד... כן כן מידג' - אני מסתכל עליך!)

פשוט רשמו ל-ChatGPT מה אתם רוצים לראות, החל ממשפט פשוט ועד פסקה מפורטת, והוא יבין את מבנה הסצנה (גם אם היא מורכבת), הקומפוזיציה ואפילו ערכים מופשטים כמו רגשות, כוונות וכן הלאה.


דאלי3 Dalle3
תקשורת זורמת יותר עם המחולל, שמזכירה יותר שיחה קולחת ופחות כתיבת קוד

החופש הזה ממשיך גם לאחר שהתמונה ג'ונרטה - היכולת לערוך אותה תוך כדי תנועה ותוך מתן פידבקים למערכת בצורה של שיח טבעי, היא פלוס רציני.


דאלי3 dalle3
דברו למחולל ובקשו ממנו לשנות את התמונה בשפה פשוטה וטבעית

והנה התוצאה:

דאלי3 dalle3
ביקשנו מדאלי להפוך את לארי הקיפוד ליותר "לבבי" והתוצאה לפניכם

כמו ב-DALL·E 2, התמונות שתיצרו עם DALL·E 3 יהיו חופשיות לשימוש - אין צורך בקבלת אישור מצד החברה עבור הדפסה, מכירה או שיווק שלהן. או במילים אחרות - יש לכם רישיון לשימוש מסחרי (לגבי זכויות יוצרים זה כבר עניין אחר שיותר קשור לשדה המשפטי ופחות לתקנון השימוש בכלי).


הגנה על תמונות מפני אימון מודלים

בהמשך לעדכון של דאלי, OpenAI משחררים גם פרוטוקול "שליטה יצירתית" שמאפשר ליוצרים ואמנים להגן על היצירות והתמונות שלהם מפני אימון במודלי החישוב של החברה. לשם כך יש שתי אפשרויות העומדות לרשות היוצרים:

הראשונה: לא לאפשר ל"GPTBot" לגשת לאתר שלך (בוט מקוון שאוסף נתוני אימון ממקורות אינטרנט זמינים לציבור). בלינק הבא יש פרטים להטמעת הקוד באתר שלכם. אופציה חלופית - ניתן לשלוח ל-OpenAI את התמונות שעליהן ברצונכם להגן. כל הפרטים בטופס הבא.

הגנו על התמונות שלכם מפני אימון במודלי חישוב
הגנו על התמונות שלכם מפני אימון במודלי חישוב

השקת הדור החדש של המחשבים של מיקרוסופט

מיקרוסופט הציגה גם ליין חדש של לפטופים. היא אף טענה שהסרפס לפטופ סטודיו 2 עולה בביצועיו הגרפיים על ה-MacBook Pro M2 Max פי 2! המחשב מגיע עם כרטיסים גרפיים מרשימים של אנבידיה 4050 או 4060 ו-64 גיגה-בייט של זכרון פעולה. זאת לצד מסך מגע מתקדם וחדשני. מחירו בארה"ב - החל מ-2,000 דולר.

בהשקה הכריזו במיקרוסופט על לפטופ נוסף וזול יותר, שמחירו יחל ב-800 דולר: Surface Laptop Go 3. המחשב שוקל פחות מ-1 ק"ג והוא דק במיוחד.


רוצים טיפים נוספים?
 
רוצים ללמוד עיצוב בבינה מלאכותית?!

רוצים ללמוד איך להפוך את הדמיון שלכם למציאות? עם בינה מלאכותית אפילו השמיים אינם הגבול! בואו ללמוד עיצוב בבינה מלאכותית בקורס הכי מקיף שקיים היום בשוק ותיהנו מ-300 ₪ הנחה בהזנת קוד קופון: EVYA50. הצטרפו לאלפי האנשים שכבר עברו את הקורס שלי - לחצו על התמונה והירשמו למחזור הקרוב (כל חודש נפתח מחזור חדש).

 

אהבתם את מה שקראתם? התכנים שלי חינמיים לגמרי (וימשיכו להיות חינמיים!) אבל אם בכל זאת בא לכם לפרגן, אפשר לשלוח תשלום סמלי פה

 

קצת עלי...
אביתר אדרי - מרצה לבינה מלאכותית
אביתר אדרי

אני אביתר אדרי - הבעלים והמייסד של חברת הפרסום הדיגיטלי Fuzz New Media. מומחה לבינה מלאכותית ומרצה באקדמיה בתחום זה. מאחורי עשרות רבות של סדנאות והרצאות בבתי עסק, חברות, ארגונים, מוסדות אקדמיים וגופי תקשורת בארץ ובעולם בתחום הבינה המלאכותית (ואלפי משתתפים שכבר נכחו בסדנאות ובקורסים שלי). בין השאר אני גם מנהל את קבוצת המעצבים הגדולה בארץ ומתמחה במוניטיזציה ובשיווק בסושיאל (בדגש על פייסבוק ואינסטגרם).


אני עובד עם החברות הכי גדולות בארץ ובעולם: מיקרוסופט, פייבר, שטראוס, הארץ, רשת 13, סודה סטרים וזו רק טעימה קטנה...




רוצים לתאם סדנה או הרצאה לעסק?



bottom of page