top of page
12.jpg

סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה שכותב, מלחין, מעבד ומג'נרט שיר בשניות


סונו - מחולל המוזיקה שמטריף את העולם Suno
סונו - מחולל המוזיקה שמטריף את העולם
לפני הכל עצרו והקשיבו לזה:

כל מה שאתם שומעים פה - הכל!! המילים, המנגינה, כלי הנגינה, העיבוד, האקורדים וגם השירה - הכל כולל הכול נוצר על ידי בינה מלאכותית. זהו חברים - אם אתם מוסיקאים, סגרו ת'באסטה. גמרו עלינו! 😭



ועכשיו בגרסת הפופ:


את הכתיבה ChatGPT לקח לנו כבר מזמן. את הציור והעיצוב Midjourney לקח לנו. בתור יוצר ומוסיקאי מקצועי שהופיע על הבמות הכי גדולות בארץ, בטלוויזיה וברדיו (וגם בחו"ל), תמיד פחדתי מהרגע שבו ה"רובוטים" ייקחו לנו גם את המוזיקה. והנה… זה קרה 😱

ועכשיו רגע של רצינות - מדובר במהפכה של ממש - דמוקרטיזציה של היצירה והאומנות. מצד אחד כמוסיקאי ויוצר קצת קשה לי עם זה. מצד שני כטכנולוג ומרצה לבינה מלאכותית, קשה לי שלא להתפעל מהטירוף שהמהפכה הזו הביאה עלינו. כל אחד בכל מקום יכול ליצור מוזיקה, טקסטים ועיבודים, בין אם יש לו ניסיון/כישרון או לא.


אז הכירו את Suno! מחולל מוזיקה מבוסס AI שיכול ליצור מוזיקה עבורכם בחינם! סוף סוף אפשר לקחת מילים ולהפוך אותן לשיר עם קול ומוזיקה - והשוס... הכלי תומך בעברית! עם Suno זה פשוט וקל - רק מזינים מילים לתוך מחולל המוזיקה בדיסקורד ומקבלים שיר חדש יש מאין! מדובר בכלי שהוא לא פחות ממהפכני עבור מי שרוצה להלחין וליצור מוזיקה בעצמו בקלות ובמהירות. כל מה שצריך זה חשבון ב-Discord וכמה דקות פנויות. זה טוב לאומנים שרוצים לקבל השראה, לבעלי עסקים שרוצים לייצר ג'ינגלים כאלה ואחרים, או סתם לברכת חג או ברכת יום הולדת מקורית. השימושים כמעט בלתי מוגבלים ורק הדמיון הוא הגבול היחיד!


לשימושכם תוכן עניינים של המאמר - לחצו על הפרק המבוקש כדי לנווט בקלות במדריך:


אבל לפני הכל - חשוב שתישארו מעודכנים:

אז מה זה suno?

סונו (Suno) היא בוט שיושב בדיסקורד ומאפשר לייצר מוזיקה. פשוט רושמים טקסט כלשהו ו-Suno הופכת אותו לשני שירונים קצרים עם תמונה מצחיקה. האפליקציה בוחרת קול ומוזיקה שמתאימים למילים שרשמתם. אפשר להאריך את השיר מעבר ל-30 שניות. Suno שומרת על אותו הסגנון ומוסיפה עוד מילים. ככה אפשר ליצור המון שירים ולחבר אותם יחד.


איך זה עובד?

לפני הכל, כנסו לאתר של SUNO ולחצu על כפתור TRY THE BETA ON DISCORD. לאחר מכן אשרו את ההזמנה.

אחרי שתאשרו את תנאי השימוש, תעברו למסך הראשי של הסרבר של סונו בדיסקורד, שם תמצאו מדריך קצר (באנגלית) על הכלי. לחיצה על האפשרויות השונות תיפתח חלון צידי עם הסברים מורחבים כמו אופן השימוש, פקודות, מסמכים ומשאבים. אתם יכולים לדלג את מסך זה שכן יש לכם פה מדריך מפורט בעברית עם עיקרי הדברים... בדיוק בשביל זה אני פה 😜

המסך הראשי של סונו
המסך הראשי של סונו

בצד שמאל תמצאו את ערוצי היצירה - הסרברים שבהם יוצרים בפועל את השירים. הם יופיעו בתפריט הצידי תחת הקטגוריה "Generate". לערוצים בהם יוצראים קוראים: chirp. בגלל שיש כבר המון משתמשים, יצרו כמה עותקים של אותו ערוץ כדי שיהיה פחות צפוף. תבחרו איזה ערוץ שתרצו ותתחילו ליצור! בערוצים האלה תמצאו המון טקסטים, מוזיקה ואמנות שאנשים יצרו. כיף לגלוש ולהשתמש בהם כהשראה. מצד שני, זה יכול להיות מאוד מבלבל ומאוד מבולגן, אז אם אתם רוצים קצת שקט תעשייתי, אתם יכולים לשלוח לבוט הודעה ולפתוח צ'אט פרטי (הסבר מפורט בהמשך המדריך).

הסרברים של סונו
הסרברים של סונו

אז איך בעצם משתמשים ב-Chirp בתוך Discord?

קודם כל הולכים לתחתית הערוץ ומוצאים את תיבת הטקסט. רושמים בתוכה "chirp/" (ראו דוגמה מטה) ולאחר מכן לוחצים אנטר.

כך מתחילים ליצור בסונו
כך מתחילים ליצור בסונו

בחלון שייפתח תוכלו לרשום את הליריקה שלכם (המילים לשיר).

  • בשדה הראשון אתם יכולים לרשום את הסגנון המוסיקאלי או אפילו שם של זמר/אומן/להקה.

  • בשדה השני אתם יכולים לרשום את מילות השיר שלכם בעצמכם.

  • בשדה השלישי אתם יכולים לבקש מסונו (או ליתר דיוק, מג'פטו) לג׳נרנט מילים עבורכם. אתם רק רושמים נושא כללי והוא כבר יעוף על זה.

לסיום, לחצו על SUBMIT ותוך מספר דקות יש לכם 2 גרסאות לשיר החדש שלכם.

סונו SUNO
מג'נרטים מילים לשיר שלכם

דוגמה ליכולות הכתיבה המופלאות שלי... אה סליחה 🤦‍♂️... של סונו 😁



מה המשמעות של הסמלים מתחת לכל שיר?
SUNO הכפתורים של סונו
SUNO הכפתורים של סונו
  • אייקון חצי המחזור: יוצר שני שירים חדשים עם אותן המילים. כלומר, הטקסט יישאר זהה אבל השירה ומוזיקת הרקע ישתנו לחלוטין.

  • אייקון לב: הדרך שלכם לסמן לסונו שאהבתם את השיר הראשון ו/או השני.

  • אייקון "המשך" (Continue) הרצה קדימה (הארכה): כפתור זה מאפשר לכם להמשיך את השיר. הוא משתמש באותו טון קולי ועיבוד אינסטרומנטלי כדי ליצור מנגינות ואקורדים חדשים, על בסיס מילים חדשות שאתה מספק.

  • אייקון ציוץ: שיתוף שיר בטוויטר (x)


משמעות כל כפתור לאחר ג'ינרוט השיר הראשון
משמעות כל כפתור לאחר ג'ינרוט השיר הראשון

האם ניתן להאריך את השיר?

כן - אפשר להאריך את השיר בקלות. כדי להמשיך/להאריך שיר, לחצו על אייקון החץ (Continue / המשך). כפתור זה מאפשר גם לפתח את השיר, לייצר לו מילים חדשות ואף לשנות סגנון מוזיקלי. זה חידוש מרענן שכן ברוב אפליקציות ה-AI המוזיקליות תקבלו בדרך כלל רק קטע קצר ללא שום יכולת להמשיך לפתח אותו. אבל ב-suno הבינו שאנחנו רוצים עוד מוזיקה באותו הסגנון ולכן יצרו לנו את היכולת לבנות שיר שלם.


אז איך עושים את זה?

פשוט לוחצים על כפתור החץ ( Cuntinue / המשך). בחלון הפופ אפ שייפתח תוכלו להוסיף או לג'נרט מילים חדשות, ובנוסף תוכלו אפילו לשנות את סגנון השיר (למשל מפופ לרוק). לאחר לחיצת אישור סונו ייצור המשך לשיר בצורה שתתחבר לקטע הקודם שעליו הוא מבוסס.

חלון הפופ אפ שמאפשר להמשיך את השיר
חלון הפופ אפ שמאפשר להמשיך את השיר

שימו לב שיש לכם שני חצים עם המספורים 1 ו-2.

  • החץ עם הספרה 1 ימשיך את הקטע השמאלי (הראשון) שסונו יצר לכם.

  • החץ עם הספרה 2 ימשיך את הקטע הימני (השני) שסונו יצר לכם.

צרו המשך לשיר באמצעות כפתורי החצים
צרו המשך לשיר באמצעות כפתורי החצים

לאחר שסונו ייצור לכם את ההמשך לשיר, הוא שוב ייתן לכם 2 גרסאות. בעזרת כפתורי הלבבות תוכלו לבחור איזה מהקטעים לחבר לקטע הראשון שממנו נוצר ההמשך לשיר. האייקונים של הלב יהיו ממוספרים גם הם בספרות 1 ו-2.

  • הלב עם הספרה 1 יחבר את הקטע השמאלי (ההמשך הראשון) שסונו יצר לכם לקטע המקורי שיצרתם בהתחלה.

  • הלב עם הספרה 2 יחבר את הקטע הימני (ההמשך השני) שסונו יצר לכם לקטע המקורי שיצרתם בהתחלה.

חיבור קטע ההמשך לקטע המקור בעזרת כפתורי הלבבות
חיבור קטע ההמשך לקטע המקור בעזרת כפתורי הלבבות
פקודות נוספות...

לצפייה ברשימת הפקודות המלאה של סונו - לחצו כאן.



איך פותחים צ'אט פרטי עם הבוט?

כפי שראינו, בחדרי ה-Chirp הפומביים יש הרבה אנשים שמג'נרטים שירים בו זמנית, מה שיכול לגרום לבלבול רב ולקושי למצוא את השיר שאתם יצרתם. אבל יש פתרון קל ופשוט - כמו במידג'רני, גם בסונו אפשר ליצור בקלות צ'אט פרטי עם הבוט. אמנם אי אפשר לפתוח סרבר חדש ולהזמין את סונו אליו (כמו במידג'), אבל אפשר לדבר איתו דרך Direct Messages - פשוט בצעו את הפעולות הבאות:


כנסו לאחד מחדרי ה-Chirp הפומביים ולחצו על השם של הבוט


לחצו על השם של הבוט ולאחר מכן לחצו על תמונת הפרופיל שלו
לחצו על השם של הבוט ולאחר מכן לחצו על תמונת הפרופיל שלו

לאחר מכן, לחצו על האייקון של סונו (העיגול השחור עם תמונת הפרופיל של הבוט). ברגע שתעשו זאת ייפתח לכם חלון פופאפ עם כפתור ירוק שמאפשר לשלוח הודעה לבוט. פעולה זו למעשה תפתח צ'אט פרטי ביניכם ובין הבוט של סונו, מה שיאפשר לכם לג'נרט בשקט, לבד, ללא אף אחד אחר בתוך ממשק "ההודעות הישירות" (Direct Messages).

לחצו על הכפתור הירוק ופתחו צ'אט פרטי עם הבוט
לחצו על הכפתור הירוק ופתחו צ'אט פרטי עם הבוט

למי שלא מכיר, הכפתור הכחול בחלק השמאלי-עליון של המסך בדיסקורד הוא כפתור ההודעות הישירות (Direct Messages). בתוכו תמצאו פירוט של הצ'אטבוטים שאיתם יש לכם צ'אט פרטי.


מה עם עוד קצת דוגמאות לשירים?!

שיר באנגלית (נוצר על ידי אייל עזרא):

שיר בעברית (נוצר על ידי אייל עזרא):


קטעי ראפ בעברית (באדיבות שחר גולן):



והשוס - קבלו את קרן פלס בעיבוד המחודש שלה ל"שני משוגעים" של עומר אדם (למען הסר הספק - זו לא באמת קרן😜). שאפו ענק לאורי בז'רנו על היצירה המטריפה הזו! מוזמנים לעקוב אחריו בפייסבוק.


ופה אפשר כבר לראות ממש שיר מלא שיצר ראיין פן (בוגר מחזור 43 של הקורס שלי). זה מה שראיין כתב:

"וזה כבר שיר שלם באנגלית. ללא שום עריכה רק סידור של הקטעים. עם קצת עריכה בתוכנת מוזיקה זה ממש יכול להפיק שיר. מטורף!! 🤯"




סרטוני הדרכה:

אני תמיד בעד לפרגן - הנה שני סרטוני הדרכה של קולגות שלי, שמנגישים את החומר בצורה יותר ויזואלית:

כחלק מהשת"פ שלי עם שחר גולן, אתם מוזמנים לצפות בסרטון ההדרכה המצוין שלו על סונו, ועל הדרך גם לעקוב אחרי הערוץ שלו ביוטיוב.


ואם אתם רוצים עוד, יש לכם פה מדריך מצוין נוסף של ארז רובינשטיין. כדאי לעקוב גם אחרי ערוץ היוטיוב שלו וקבוצת החדשות שלו.



רוצים טיפים נוספים?
 
רוצים ללמוד עיצוב בבינה מלאכותית?!

רוצים ללמוד איך להפוך את הדמיון שלכם למציאות? עם בינה מלאכותית אפילו השמיים אינם הגבול! בואו ללמוד עיצוב בבינה מלאכותית בקורס הכי מקיף שקיים היום בשוק ותיהנו מ-300 ₪ הנחה בהזנת קוד קופון: EVYA50. הצטרפו לאלפי האנשים שכבר עברו את הקורס שלי - לחצו על התמונה והירשמו למחזור הקרוב (כל חודש נפתח מחזור חדש).

 

אהבתם את מה שקראתם? התכנים שלי חינמיים לגמרי (וימשיכו להיות חינמיים!) אבל אם בכל זאת בא לכם לפרגן, אפשר לשלוח תשלום סמלי פה

 

קצת עלי...
אביתר אדרי - מרצה לבינה מלאכותית
אביתר אדרי

אני אביתר אדרי - הבעלים והמייסד של חברת הפרסום הדיגיטלי Fuzz New Media. מומחה לבינה מלאכותית ומרצה באקדמיה בתחום זה. מאחורי עשרות רבות של סדנאות והרצאות בבתי עסק, חברות, ארגונים, מוסדות אקדמיים וגופי תקשורת בארץ ובעולם בתחום הבינה המלאכותית (ואלפי משתתפים שכבר נכחו בסדנאות ובקורסים שלי). בין השאר אני גם מנהל את קבוצת המעצבים הגדולה בארץ ומתמחה במוניטיזציה ובשיווק בסושיאל (בדגש על פייסבוק ואינסטגרם).


אני עובד עם החברות הכי גדולות בארץ ובעולם: מיקרוסופט, פייבר, שטראוס, הארץ, רשת 13, סודה סטרים וזו רק טעימה קטנה...




רוצים לתאם סדנה או הרצאה לעסק?



bottom of page