top of page
12.jpg

איך תגדילו את הקהילה שלכם ותהפכו אותה למנוף לצמיחה כלכלית?

מפעם לפעם אני מקיים שיחות או פגישות ייעוץ עם מנק"לים שמעוניינים להרחיב ולמנף את הקהילה שלהם. בתום שיחה כזו שקיימתי לאחרונה עם אחד הלקוחות שלי, חשבתי לעצמי שסיכום השיחה בינינו יכול להפוך לבלוגפוסט מצוין. אז... קבלו מדריך קצר להגדלת הקהילה שלכם ולהפיכתה למנוע לצמיחה כלכלית עבורכם.

מבלי לחשוף יותר מדי פרטים, מדובר בקבוצת פייסבוק של כ-4,000 איש כאשר למנק"ל יש יתרון יחסי כמומחה בתחומו שסוחף אחריו אנשים (הוא מוערך בקרב עוקביו ולדעותיו יש משקל והשפעה).

המטרה שהצבנו לעצמנו: להפוך את הקהילה שלו לקבוצת הפייסבוק הגדולה ביותר בנישה שלו ולהגיע להיקף של 15,000-30,000 איש תוך 6 חודשים ו/או 50,000 איש תוך 12 חודשים. כמובן שברצוננו להביא רק אנשים מתוך קהל היעד שהגדרנו מראש.

אלו הפעולות שהמלצתי לו לבצע:

איך תגדילו את הקהילה שלכם ותהפכו אותה למנוף לצמיחה כלכלית?
איך להגדיל קהילת פייסבוק

כלים להגדלת הקהילה

הזרמת קהלים מקבוצות אחרות: בשלב הראשון יש לפעול להגדלת הקבוצה. אם יש למנק"ל קבוצות אחרות באותה הנישה מומלץ להזרים קהלים מהן לקבוצה הגדולה והמרכזית שבה ירצה לקיים את עיקר הפעילות המסחרית. אפשר גם לפרסם את הקבוצה החדשה בקבוצות מתחרות. זה יכול להיות אקט מעט "לא חברי" – אתם תחליטו אם הוא מתאים לכם או לא. בכל אופן זכרו שיש אפשרות שיחסמו אתכם מקבוצות אלו.

הפעלת הקהילה: מומלץ להפעיל את חברי הקבוצה ולבקש מהם לספר לחברים שלדעתם רלוונטיים להצטרף לקהילה החדשה. פה חשוב להדגיש שאנחנו מתמקדים באיכות ולא בכמות ולכן צריך לברור בפינצטה את מי מזמינים.

קידום ממומן: אני ממליץ בחום לעשות שימוש בכלי הפרסום המדהימים של פייסבוק. אפשר להגדיל כך בקלות את הקהילה בעלויות יחסית נמוכות. הייתי ממליץ להקצות לכך כמה מאות שקלים בודדים בחודש ולנסות להתניע מודעות בעצמכם (שכן אם תשכרו איש מקצוע או חברת יח"צ מדובר בעלויות גבוהות מאוד). מידע נוסף על התנעת מודעות תוכלו למצוא כאן>> "המדריך המלא לפרסום בפייסבוק". בשלבים מאוחרים יותר (לאחר שכן הצלחתם לייצר הכנסות), אפשר לשקול גם פעולות קידום ממומן יותר משמעותיות כמו פרסום בגוגל אדוורדס או קידום אורגני (SEO).

אינסטגרם: אם אתם עדיין לא פועלים באינסטגרם – אז הגיע הזמן שתתעוררו! כולם כבר שם!! נתון מעניין ביותר מפעילות החברה ב-2018 מגלה שפלח האוכלוסייה עם הצמיחה הכי מהירה באינסטגרם הוא גילאי 25-34 כך שגם ה"זקנים" כבר מזמן שם. כמו כן, אפשר לעשות שימוש בבוטים להגדלת הקהילה וכך להגיע לקהלים חדשים. מדובר בהוצאה זולה יחסית (סביבות 200-400 ₪ בחודש) שמאפשרת להוסיף כמה מאות עוקבים חדשים כל חודש.

איסוף מיילים: מומלץ להוסיף אפשרות להשארת מייל עם ההצטרפות לקבוצה באחת משאלות הכניסה. כיום יש גם תוכנות או בוטים זולים מאוד שיודעים לשאוב את המידע הזה אוטומאטית מבלי שתצטרכו להזין אותו ידנית. כך תוכלו להגדיל את מועדון ההטבות שלכם או את רשימת התפוצה לניוזלטר שלכם.

מאבק דגל: רצוי למקד את פעולות הגדלת הקבוצה סביב "מאבק דגל" כזה או אחר. למשל, להירתם לאיזשהו מאבק חברתי, או פעולה שרלוונטית לעולם התוכן של הקהילה.

הקמת תשתית פרסום

הרציונל: יש להעביר את הפעילות המסחרית מקבוצת הפייסבוק לפלטפורמות חיצוניות (אתר / וואטסאפ / ניוזלטר וכו'). במקביל לפעולות הגדלת הקבוצה יש לייצר נכנסים לפעילות מסחרית. תשתית הפרסום צריכה להיות באוויר בטווח זמן של 3 עד 6 חודשים וכתנאי לביצוע פעולות מוניטיזציה איכותיות בקהילה. להלן עיקרי המשימות בתחום זה:

הקמת אתר רשמי שירכז את פעילות הקהילה, יאפשר שימור ידע ובמקביל יאפשר איסוף מידע דיגיטלי על חברי הקהילה (מה שיאפשר לבצע רימרקטינג). יתרון נוסף של אתר הוא היכולת ליצור דפי נחיתה בהתאם לצרכים. הרציונל הוא להעביר את מרכז הכובד של הקהילה לפלטפורמה שבשליטתכם (אתר) ולא להישאר בפלטפורמה שמושפעות מגחמותיו של אדם כזה או אחר (מי אמר "צוקי" ולא קיבל?!)

בלוג: באתר מומלץ להקים גם בלוג שיהפוך לשופר התכנים שלכם. באופן כללי בלוג הוא כלי סופר איכותי להגיע לקהלים חדשים ולקבלת חשיפה אורגנית איכותית מחוץ לפייסבוק.

קבוצות וואטסאפ: הקמת מתחם הצטרפות לקבוצות וואטסאפ באתר - בכל קבוצה אפשר להכיל כ-250 איש ולכן חשוב שיהיו מספר קבוצות שכאלה כך שאם אחת מלאה, תהיה אפשרות להצטרף לאחרת. כמו כן, יש לבקש מאנשים לא להצטרף ליותר מקבוצה אחת. קבוצות אלו מתאימות במיוחד לרכישות קבוצתיות דוגמת מועדון לקוחות ו/או למתחם ציבורי לשיח ודיונים מחוץ לפייסבוק. וואטסאפ מאפשר קשר יישיר ומיידי עם חברי הקהילה שלכם.

תשתית פרסום לקידום ממומן הכוללת חשבון אינסטגרם עסקי פעיל (וקישורו למנהל המודעות של פייסבוק ולדף העסקי בפייסבוק); הקמת דף פייסבוק עסקי (שיאפשר פעילות מסחרית וקידום ממומן); פתיחת מנהל מודעות (אדס מנג'ר) וביזנס מנג'ר. נקודה חשובה: חיבור אדס מנג'ר לביזנס מנג'ר מאפשר העלאה של קהלים שמורים מראש (טלפונים או מיילים) ושליחת מודעות לקהלים אלו ו/או יצירת קהל דומה (לוקאלייק) שמורכב מאנשים בעלי מאפיינים דומים לקהלים שהעלאתם. כך ניתן להגיע לאנשים דומים לאלו שכבר חברים בקהילה שלנו.

ניוזלטר: מומלץ לעודד את חברי הקהילה להצטרף לרשימת תפוצה ולדוור אותם לניוזלטר. היום יש מערכות חיצוניות שעושות זאת (מיילצ'ימפס וכדומה). פתרון פשוט נוסף הוא WIX. כל אתרי וויקס מגיעים עם מערכת דיוור חינמית. מעבר להיותו כלי מדהים לחיבור עם הקהילה והפצת תכנים, הניוזלטר משמש כפלטפורמה מדהימה לייצור הכנסות מפעילות מסחרית.

מתחם מפרסמים באתר: הקמת דף נחיתה באתר המיועד ספציפית למפרסמים בו תהיה אפשרות להשאיר פרטים ולקבל מידע רב-ערך שיחסוך לכם זמן רב בשיחות היכרות. במתחם זה נספר קצת על הקהילה והיתרון היחסי שלה, על כח הקנייה שלה וכמובן נציג סטטיסטיקות חשיפה וסיפורי הצלחה. כמו כן, נפרט בדף זה את כל פלטפורמות ואפיקי הפרסום של הקהילה (קבוצת פייסבוק, קבוצות וואטסאפ, אינסטגרם, ניוזלטר וכדומה), לצד עלויות, סוגי שת"פים אפשריים ועוד. אפשר גם להפנות מדף זה ל"טופס שתפים" (בגוגל דוקס למשל) בו תבקשו מראש מהשותף הפוטנציאלי את כל המידע שמעניין אתכם. כך תוכלו לתעדף פניות ולחסוך זמן עבודה ומחקר יקר.

אפיקי הכנסה אפשריים

ניתן להתחיל בטווח הזמן המיידי עם פעולות מוניטיזציה בהיקפים קטנים. בתום חצי שנה ו/או לאחר הגעה ליעד (מינימום 15,000 איש + הקבוצה הגדולה בשוק בנישה שלנו), יש לקדם תהליכי מוניטיזציה אינטנסיביים יותר. לקבלת מידע נוסף על מוניטיזציה בקהילות פייסבוק – לחצו כאן.

להלן דוגמאות לאפיקי הכנסה אפשריים מפעילות מסחרית בקהילה שלכם:

1. מכירת מוצרים בפלטפורמות השונות שלכם תמורת תשלום חד פעמי או אפיליאציה (אחוזים מהכנסות).

2. פעילות עם יועצים / מומחי הבית שקבלו אצלכם חשיפה תמורת תשלום חודשי.

3. אירועי אופליין / אירועי קהילה בהם תמכרו מוצרים / שירותים / קורסים וכדומה.

4. מכירת קהלים לגורמים מסחריים.

5. מכירת שטחי פרסום (באנרים באתר / ספוט בניוזלטר / המלצה שבועית בקהילה).

6. מכירות קבוצתיות (רלוונטי במיוחד לקבוצות הוואטסאפ).

המלצה: בכל שת"פ יש לחתור לקבלת תשלום פיקס (גרנטי) עבור עצם ההתקשרות + אחוזים ממכירות (אפיליאציה). כמו כן, יש להדגיש שמדובר בפרסום חוצה פלטפורמות (גם אתר, גם קבוצת פייסבוק, גם ניוזלטר, גם קבוצות וואטסאפ וכן הלאה). נקודה חשובה נוספת - כדאי לעבוד עם מערכת חוזים מסודרת ומוכנה מראש שתכיל הצעות מחיר, הסכמי התקשרות ייעודיים לכל שת"פ, אפשרות להפקת מסמכי הנהלת חשבונות (חשבון עסקה / קבלה / חשבונית מס) וכן הלאה. מומלץ להתייעץ עם רו"ח ועו"ד בשלב זה כדי לוודא שאתם פועלים במסגרת המותר בחוק.

תכנית מודרייטורים

מומלץ מאוד להכניס מודרייטורים לקהילה! יש לאתר משתמשים פעילים ורגישים, דמויות בעלות זיקה למטרות וערכי הקהילה, אנשים שמעוניינים לתרום מזמנם בהתנדבות לקידום נושאים הקרובים לליבם וכדומה. מהלך זה גורם לדמויות מפתח בקהילה להיות יותר מעורבות ומחוייבים לקהילה, ובמקביל מייעל את פעילות הקהילה וחוסך לכם זמן יקר על־ידי האצלת סמכויות.

מומלץ לקיים תכנית הכשרה למודרייטורים ולהפוך את התפקיד למשהו אקסקלוסיבי שלא כל אחד יכול להתקבל אליו או לעבור אותו. כמו כן, בשלב מתקדם יותר, ניתן לפתוח למודרייטורים אפשרויות להכנסה נוספת ע"י אחוזים ממכירות / הבאת מפרסמים / הבאת שת"פים או קמפיינים וכדומה. באופן כללי לא צריך להגזים - בקבוצות של עשרות אלפי אנשים לא הייתי מכניס יותר ממודיירטור אחד או שניים. בקבוצות של מאות אלפי אנשים ומעלה הייתי מסתפק ב5-10 מודיירייטורים. גם פה מדובר באיכות ולא בכמות.

הרחבת ידע

אם הגעתם עד לכאן אז כנראה שאתם חבר'ה רציניים – רוצים להעמיק את הידע ולהשחיז את מיומנויות ניהול הקהילה שלכם?! אני ממליץ לכם בחום לקרוא את המאמרים הבאים, בהם תמצאו מידע משלים על נושאים הקשורים לניהול קהילות:

מוניטיזציה בקהילות פייסבוק – לקריאה לחצו כאן.

ניהול קהילות חוצה פלטפורמות – לקריאה לחצו כאן.

ניהול קהילות-על / קהילות ענק – לקריאה לחצו כאן.

טיפים לפרסום באינסטגרם – לקריאה לחצו כאן.

 

ולסיום...

רוצים לקבל ליווי מקצועי צמוד או ייעוץ בתחום המוניטיציה של הקהילה שלכם? דברו איתי :)

על "המדריך המלא לפרסום בפייסבוק" כבר שמעתם?! יש בו הכל! מדריכים וסרטונים - והכל בחינם לגמרי!!

יש לכם קהילה או קבוצת פייסבוק? קבלו הטבה שווה במיוחד - אתר לקהילה ב-3,000 ₪ בלבד! פרטים כאן.

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי או עיצוב גרפי ובניית אתרים? הירשמו לבלוג שלנו.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)


 

#פייסבוק #פאזדיזיינז #פאזניומדיה #fuzzdesigns #fuzznewmedia #פרסוםדיגיטלי #קידוםושיווקבניומדיה #קידוםושיווקבפייסבוק #פרסוםבפייסבוק #טיפיםלפרסוםבפייסבוק #אביתראדרי #המדריךהמלאלפייסבוק #המדריךהמלאלפרסוםבפייסבוק #איךמפרסמיםבפייסבוק #מוניטיזציה #מונטיזציה #קבוצותפייסבוק #ניהולקבוצתפייסבוק #Monetization #איךלהרוויחכסףמפייסבוק #קבוצתפייסבוק #קהילתפייסבוק #מנקל #כסףמקבוצתפייסבוק #FacebookCommunityLeadershipCircles #clc #Instagram #FacebookCommunityLeadershipCirclesIsrael #CLI #בואבאינסטגרם #אינסטגרםבוט #כליםלהגדלתקהילה #איךמרוויחיםכסףמקבוצתפייסבוק #מודרייטור

bottom of page