top of page
12.jpg

היתרונות של אתרי וויקס WIX


היתרונות של אתרי וויקס WIX

לפני הכל אני רוצה להתחיל עם ווידוי: כמעצב גרפי, בונה אתרים ומקדם בניו מדיה – אני חולה על וויקס! רבים בביזנס לבטח מרימים עכשיו גבה ומצקצקים לעצמם למשמע דברים אלו... ובצדק! לא תמיד הייתי חובב של הפלטפורמה הזו. למעשה, בשנתיים האחרונות עברתי מהפך של 180 מעלות בהתייחסות שלי ל-WIX. לפני מספר שנים הייתי שונא וויקס מושבע! תיעבתי את המערכת הזו והטפתי לכל לקוח שלי להתרחק ממנה כמו מאש.

יום אחד פנה אלי לקוח ותיק וביקש לצמצם עלויות. הוא לא רצה שאבנה לו אתר וורדפרס (Wordress) כמו שהמלצתי לו והתעקש על וויקס. לאחר חילופי דברים ולאחר שהסברתי לו את כל חסרונות המערכת יצאתי למשימה. בתום התהליך הבנתי שרבים מהדברים שחשבתי על וויקס כבר לא רלוונטיים ופשוט לא נכונים. בתוך מספר ימים שיניתי מקצה לקצה את דעתי על הפלטפורמה הזו ובמאמר זה אנסה להסביר לכם למה.

גילוי נאות: מטרת המאמר אינה להשוות בין וויקס לוורדפרס, אלא להצביע על המיתוסים השגויים בנוגע לוויקס ועל יתרונות המערכת. ראוי לציין שלוורדפרס או לפלטפורמות אחרות ישנם יתרונות בלתי מבוטלים, אך על כך במאמר אחר :)

"מכסחי המיתוסים" - החסרונות של וויקס

להלן עיקרי התלונות או המיתוסים ששמעתי ברבות השנים בהקשר לוויקס (חלקם נכונים יותר וחלקם נכונים פחות).

וויקס לא ידידותי למקדמים וגוגל לא "אוהבת" אתרי וויקס

מקדמים רבים בפייסבוק או גוגל טוענים שקשה לקדם אתרי וויקס מסיבות שונות, שרובן היו נכונות ב-2015, אך כיום כבר מזמן לא רלוונטיות. למשל, הטענה שלא ניתן לשתול פיקסל המרה של פייסבוק בוויקס כבר לא רלוונטית – היום ניתן לשתול פיקסל של פייסבוק (Facebook Pixel) וקוד של גוגל אנליטיקס (Google Analytics) דרך ממשק הניהול של וויקס ובכך לנהל מעקב, לשאוב נתונים ולבצע רימרקטינג (Remarketing).

טענה נוספת היא שגוגל לא "אוהבת" אתרי וויקס ושקשה לעשות להם קידום אורגני (SEO). טענה זו נכונה בחלקה – אין ספק שפלטפורמות כמו וורדפרס מועדפות על מקדמים רבים וגוגל מחבבת אותן מאוד. כמו כן, זמני הטעינה של אתרי וויקס ארוכים יותר (למרות שגם בבעיה זו ניתן לטפל), אך וויקס עשו התקדמות אדירה בתחום זה בשנים האחרונות ויצרו, בין השאר, את ממשק Wix SEO Wiz שמאפשר לבצע בצורה ידידותית, נוחה וברורה תהליכי קידום. למשל, ניתן לשתול מילות חיפוש ותגיות לדפים, תמונות, דפי בלוג וכדומה. ניתן להעלות את האתר לאינדקס של גוגל ובאופן כללי ניתן לעקוב אחר מדריך ה-SEO של וויקס שמלווה אותך לאורך מספר תהליכים שישפרו את הנגשתו למנועי החיפוש. להרחבה על אפשרויות SEO בוויקס, ממליץ לקרוא את המאמר המצוין של מור מריג' על קידום אתרים בוויקס. אך בסופו של יום, הכל תלוי בך! אם תבנה את אתר ה-WIX שלך בצורה נכונה, עם הקפדה על חוויית משתמש, תוכן איכותי ורלוונטי ועדכונים תדירים, אין סיבה שהאתר לא יקבל דירוג טוב במנועי חיפוש.

אין אפשרות לקבל דומיין פרטי ויש מודעות של וויקס

טענה נוספת ששמעתי פעמים רבות בעבר היא שבוויקס לא ניתן לקבל דומיין פרטי ושוויקס מטמיעה באתר שלך מודעות בחלק העליון - לכן, כל אחד יכול לדעת שבנית את האתר שלך בוויקס. גם טענה זו נכונה באופן חלקי ורלוונטית רק למי שבוחר לבנות אתר חינמי. אני אישית תמיד ממליץ ללכת על תכניות הפרימיום של WIX. בעלות של מספר דולרים בודדים לחודש תוכל לקבל דומיין פרטי, שטח אחסון ורוחב פס, לצד פלוסים נוספים רבים כגון מערכת דיוור יעילה ביותר, פאביקון אישי ופלאגינים נוספים. והכי חשוב, לא יוצגו מודעות של וויקס באתר שלך ולאף אחד לא תהיה דרך לדעת באיזו פלטפורמה הוא נבנה.

בוויקס הכל נראה אותו דבר

טענה שכיחה נוספת היא שכל אתרי הוויקס נראים אותו דבר – כולם מתבססים על אותם טמפלטים. כמעצב אני לא מסכים עם טענה זו, שכן נראות האתר שלכם תלויה בכם או במעצב ששכרתם ובאופן כללי הממשק של וויקס מאפשר ליצור אתרים מדהימים (הרחבה בהמשך).

אז נכון... לוויקס יש מאות טמפלטים (Template) – תבניות מוכנות מראש, אך לדעתי זה יתרון אדיר, במיוחד עבור משתמשים ללא ידע מקצועי בעיצוב. עם זאת, כמעצב אני תמיד מקפיד לבנות את כל האתרים שלי "מאפס" ולא להתבסס על טמפלט כזה או אחר. כך אני מבטיח מראה ייחודי ומקורי.

כמו כן, לאחרונה וויקס השיקה ממשק חדש שנקרא Wix Code שמאפשר בניית אתרים בקוד.

וויקס היא מערכת קוד סגור

הטענה הבאה נכונה וזה למעשה אחד החסרונות של WIX עליהם אין וויכוח. וויקס היא מערכת קוד סגור ובשל כך כל האתר שלך והמידע שבו, נמצאים על המערכת של וויקס ולא ניתן לנייד אותם. בפועל אתה תלוי בגחמותיה של חברה עסקית ששולטת באתר שלך – אתה לא יכול לקום בבוקר ולהחליט לארוז את האתר שלך ולהעבירו לפלטפורמה אחרת. וזה קצת מבאס. עם זאת, וויקס מקפידים להיות קשובים לצרכנים שלהם ומבצעים עדכונים תדירים במערכת שלהם על-מנת להישאר רלוונטיים ומותאמים לדרישות של גוגל, פייסבוק וכדומה. רק הביטו על העדכונים והשינויים של השנים האחרונות: הטמעת פיקסל של פייסבוק ואנליטיקס, SEO WIZ, WIX CODE.

אז למה בכל זאת כדאי לעבוד עם וויקס?

כפי שראינו, רוב המיתוסים אודות החסרונות של וויקס פשוט כבר אינם רלוונטיים. חלקם היו נכונים לפני מספר שנים, אך נכון להיום וויקס טיפלה ברובם ומצאה פתרונות טובים יחסית לרובם (אם כי לא מושלמים). אבל לא יהיה זה צודק לסנגר על המערכת על דרך השלילה, שכן יש ל-WIX מספר יתרונות בולטים אותם יהיה קשה לבטל!

קלות תפעול וחסכון כספי

הגאוניות של וויקס הינה ביצירת ממשק אינטואיטיבי, קל ונוח לתפעול, שמאפשר לכל אחד לבנות אתר במהירות וללא הוצאה כספית נוספת. הממשק של וויקס מתבסס על הקונספט של Drag & Drop, כלומר כאשר אתה נמצא בתוך ממשק עריכת האתר של וויקס – Wix Editor, אתה פשוט גורר מרכיבים ומשחרר אותם במיקום הרצוי. אין צורך להתעסק בקוד וניתן להשלים בניית אתר ללא תלות באנשי מקצוע כגון מעצבים ומתכנתים. רעיון זה חוסך לך המון כסף על מתווכים שמתבטא בחסכון של אלפי שקלים! כמו כן, הממשק הנוח מאפשר לך לראות לאורך תהליך העבודה איך האתר יראה בפועל. זה קל, מהיר ונוח. הממשק מאפשר לעדכן תוכן, לערוך מרכיבים באתר, לשנות דפים או לייצר דפים חדשים בקלות. יתרונות אלו מאפשרים ליצור אתרים מעוצבים ומרשימים שנראים ויזואלית מדהים! כאשר אתה לא תלוי במתכנת, אתה יכול לשנות ולהתאים את העיצוב בזמן אמת על-ידי תהליך ניסוי וטעייה.

הכל במקום אחד

אחד הדברים שאני הכי אוהב בוויקס הוא שהכל נמצא במקום אחד. אני לא צריך לנדוד בין אתרים, פלטפורמות וספקים על מנת להשיג את מה שאני רוצה. בתוך הממשק של וויקס ניתן לרכוש דומיין, שטח אחסון, רוחב פס, וליהנות ממאות פלאגינים, הרחבות, אפליקציות וטמפלטים. כמו כן, האתר מגיע עם אפשרות להקמת בלוג ועם מערכת דיוור מתקדמת המאפשר לשדרג את קידום העסק על-ידי משלוח ניוזלטר ויצירת רשימות תפוצה ועוד.

לסיכום...

בניגוד לדעה הרווחת ולמיתוסים הרבים שמסתובבים בביזנס וברשת, בסופו של יום לוויקס יש יתרונות רבים ולא מבוטלים. אמנם היא לא חפה מחסרונות, אך היא מאפשרת לבנות אתרים מהממים, זולים, ובעלי פונקציות מתקדמות. כיום ניתן לקדם אותם בפייסבוק ובגוגל בקלות והכי חשוב – המערכת מקנה לך חופש וגמישות רבה שאין בפלטפורמות אחרות. היכולת ליצור אתר ללא תלות בגורמים נוספים היא פלוס רציני ובמקרה הנ"ל אני חושב שהיתרונות עולים על החסרונות.

השתכנעתם?!

רוצים אתר וויקס? יש לנו הצעה שאי אפשר לסרב לה!

לפרטים, לחצו כאן

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי? הירשמו לבלוג שלנו.

את המדריך המלא לפרסום בפייסבוק כבר ראיתם? מזמינים אתכם להתרשם ולהעמיק - יש בו כל מה שאתם צריכים לדעת על התנעת קמפיין פרסום דיגיטלי בפייסבוק, לרבות סרטוני הדרכה, והכל בחינם לגמרי!

רוצים לקבל ליווי וייעוץ מקצועי אישי בתחום הפרסום הדיגיטלי? במתחם ההדרכה שלנו יעמדו לרשותכם סרטוני הדרכה מקוונים, חוברת הדרכה ותרגולים מעשיים. במסגרת ההדרכה נלמד אתכם בהרחבה את שיטת השלבים של Fuzz New Media להתנעת קמפיין פרסום בניו מדיה. לפרטים והרשמה לחצו כאן.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)

רוצים לכתוב לנו או לשאול שאלה? השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

 

bottom of page