top of page
12.jpg

איך הופכים נסיון שיימינג למנוף לצמיחה?


מי אמר שהחשיפה האורגנית מתה?

איך הופכים נסיון שיימינג למנוף לקירוב קהל הלקוחות ורתימת לקוחות חדשים?

סיפור על כשרות, רבנות ונאמנות

שבוע שעבר פנה אלי לקוח, לו אני מנהל את הפייסבוק והאינסטגרם, וסיפר לי על החלטתו להפסיק לעבוד עם הרבנות בשל קשיים כאלה ואחרים שהמוסד מערים על העסק. ראוי לציין שבעלי המקום שומרי מסורת ושומרי כשרות ובעלי זיקה לדת, וכך גם קהל הלקוחות של המקום. נושא הכשרות היה מאוד חשוב לקהל והיה חשש שהמהלך ירחיק לקוחות.

לאי הוודאות בנוגע ליעילות המהלך התלווה גם החשש משיימינג עקב תלייתם של הפוסטרים ה"מפורסמים" שהרבנות מפיצה על עסקים מהם הסירה את השגחתם.

שיימינג מבית היוצר של הרבנות
שיימינג מבית היוצר של הרבנות

מהיכרותי עם מקרים דומים בעבר המלצתי שיהיה נכון לפרסם בקרב קהל הלקוחות של העסק את הסרת הכשרות ולא להצניעה (וזאת למרות שכשרות היא ביג-דיל עבור חלק מלקוחות הקצה של העסק). המלצתי שנעשה "שיימינג טרנאראונד" (Shaming Turnaround) ונהפוך את האירוע ה"שלילי" למנוף לרתימת הקהל. לאחר התייעצות עם הבעלים, החלטנו שזהו מהלך נכון שיעורר הדים חיוביים ואף יעזור להגיע לקהלים חדשים.

ביקשתי ממנו שיכתוב כמה מילים וישלח לי לשיפצור והגהה (מלל הפוסט המקורי שעלה כאן). הקפדנו על אווירה ייצוגית ומכבדת אך אותנטית, ונמנענו מ"ללכלך" על הרבנות על-מנת לא לייצר אנטגוניזם. בבסיס המהלך עמדה האמונה בנאמנות קהל הלקוחות ובתקווה שהוא ילך עם רוח המקום, במיוחד לאור העובדה שבעלי העסק גם הם שומרי כשרות ובעלי זיקה לדת. על-מנת לעורר רגש והזדהות צירפנו לפוסט את הפוסטר ה"מרתיע" של הרבנות ולסיום הוספתי הנעה לפעולה לצד פרגון לקהל בצורת משפט הסיום הבא:

"אנו יודעים שאתם איתנו ואנו אוהבים ומעריכים אתכם, בלעדיכם אין לנו זכות קיום! תודה רבה על התמיכה ועל ההבנה ויאללה... תפיצו את המסר:)"

התוצאות:

בתוך יומיים בלבד קיבל הפוסט חשיפה אורגנית של למעלה מ-20,000, מבלי לשים אגורה על קידום ממומן (!), עשרות שיתופים, מאות לייקים וגל אדיר של תגובות מחממות לב ומחזקות שרק קירבו בין העסק לקהל הלקוחות (תמונות נתוני החשיפה והתגובות למטה).

שיימינג טרנאראונד
נתוני חשיפה לאחר יומיים

נתוני חשיפה לאחר יומיים

בסופו של יום האמונה במותג החזק ובשירות והיחס האישי שמעניק העסק, בעליו ועובדיו ניצחו. האמנו שהנאמנות של הלקוחות חזקה מהתעודה ונראה שצדקנו.

לסיכום: העולם נותן לך לימונים... תהפוך אותם לפאי לימונים עם בצק פריך, מרנג לימון וגלייז שמנת

חמוצה.

שיימינג טרנאראונד
טעימה מהתגובות שעורר קמפיין השיימינג טרנאראונד


רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי? הירשמו לבלוג שלנו.

את המדריך המלא לפרסום בפייסבוק כבר ראיתם? מזמינים אתכם להתרשם ולהעמיק - יש בו כל מה שאתם צריכים לדעת על התנעת קמפיין פרסום דיגיטלי בפייסבוק, לרבות סרטוני הדרכה, והכל בחינם לגמרי!

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)

רוצים לכתוב לנו או לשאול שאלה? השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

 

bottom of page