top of page
12.jpg

מה זה אתר רספונסיבי ומדוע זה כה חשוב?


אתר רספונסיבי

בעשור האחרון עבר עולם האינטרנט מהפך של ממש כאשר מהפכת הסמארטפונים הנגישה את האינטרנט לכל דורש ושינתה לחלוטין את דפוסי הגלישה שלנו. כיום מרבית התעבורה ברשת מתבצעת בעזרת מכשירים ניידים, דוגמת סמארטפונים, טאבלטים, אייפד וכדומה. כך לדוגמא רובם המוחץ של משתמשי הפייסבוק גולשים בפלטפורמה דרך המובייל ומגמה זו דומה גם בעולם אתרי האינטרנט.

גוגל משנה את אלגוריתם החיפוש שלה

גוגל לא איחרה לזהות את המגמה והחליטה לבצע שינוי באופן פעילות מנוע החיפוש שלה: באפריל 2015 הודיעה החברה שתתעדף אתרים המותאמים לגלישה במובייל ותציג אותם בתוצאות החיפוש מעל אתרים שאינם מותאמים. במחצית הראשונה של 2016 הקצינה גוגל את המגמה והודיעה שאתרים רספוניסיביים יקודמו אף גבוה מבעבר ואילו אתרים שאינם מותאמים ידחקו לתחתית תוצאות החיפוש. משמעות הדבר שאתרים אלו יהנו מתנועה אורגנית מצומצמת ביותר (אם בכלל) של גולשים המגיעים אליהם דרך חיפוש בגוגל.

אז מה זה אתר רספונסיבי ולמה זה כל כך חשוב?

אתר רספונסיבי (RWD – Responsive web design) הוא אתר "גמיש", המתאים את עצמו באופן אוטומטי לכל סוגי המסכים, דוגמת מסכי מחשב נייחים וניידים, מסכי מגע (טבלט, אייפד וסמארטפונים), ולרזולוציות שונות. כלומר, אתר רספונסיבי הוא אתר המותאם למובייל ומאפשר לגולשים ליהנות מחוויית גלישה איכותית בכל מכשיר. תכונה זו חשובה מאין כמוה, שכן כפי שראינו, מנועי החיפוש מתעדפים אתרים רספונסיביים ובמקביל, מרבית הגולשים ברשת עושים זאת ממכשירים ניידים. משמעות הדבר היא שרוב הגולשים יגיעו לאתר שלנו דרך המובייל ומגמה זו רק הולכת וגדלה!

איך יודעים אם האתר שלי מותאם למובייל?

רוצים לדעת אם האתר שלכם מותאם למובייל? במיוחד בשבילכם יצרו גוגל את הכלי הבא: "בדיקת התאמה לניידים".

דגשים להתאמת האתר למובייל

למזלנו, גוגל הקלה עלינו ופרסמה מדריך מלא להתאמת אתרים למובייל. מתוך המסמך עולה כי מנוע החיפוש של גוגל מתעדף אתרים שעונים על מספר פרמטרים מרכזיים: בראש ובראשונה - ממשק נוח, פשוט ואינטואיטיבי הפועל להנגשת המידע באופן קליל ולא עמוס, לרבות אפשרות ניווט בעזרת תפריט מובייל. כמו כן, ישנה חשיבות להנגשת פרטי יצירת קשר, לרבות כפתורים ייעודיים של חיוג ישיר ומשלוח דוא"ל בלחיצה אחת.

רוצים גם אתר מותאם למובייל?

השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר.

 

את המדריך המלא לפרסום בפייסבוק כבר ראיתם? מזמינים אתכם להתרשם ולהעמיק - יש בו כל מה שאתם צריכים לדעת על התנעת קמפיין פרסום דיגיטלי בפייסבוק, לרבות סרטוני הדרכה, והכל בחינם לגמרי!

 

bottom of page