top of page
12.jpg

איך נבחר פלטפורמת פרסום מתאימה?


בעלי עסקים רבים מתלבטים היכן כדאי לפרסם - גוגל או פייסבוק? לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות רבים וחשוב להכיר את ההבדלים ביניהן.

גוגל או פייסבוק?

פרסום בגוגל

גוגל מציעה לנו עולם רחב של אפשרויות פרסום. בבסיסה מערכת הפרסום של גוגל מושתתת על טירגוט מבוסס תגיות (מילות חיפוש). כלומר, הלקוחות כבר נמצאים ב"חיפוש" לאור צורך פוטנציאלי. לדוגמה: הגיע החורף ואני רוצה לרכוש מעיל. אני מקליד במנוע החיפוש של גוגל את מילות החיפוש "מעיל לחורף" ומיד מקבל רשימה של אתרים המציעים מעילים לחורף.

מהצד של המפרסם זה נראה דומה: אם יש לי חנות ביגוד והגיע החורף, יהיה זה חכם להתניע קמפיין פרסום של מעילים לחורף ולנסות להציע את מרכולתי לגולשים שהקלידו מילות חיפוש מתוך עולם התוכן שלי. לסיכום, ניתן לבצע הכללה גסה ולומר שפרסום בגוגל יעיל לעידוד מכירות מידיות.

החיסרון שלו הוא שהוא יחסית יותר יקר לעומת פייסבוק ובנוסף, ככל שמילת החיפוש יותר מבוקשת, כך היא תעלה לי יותר (עלות הקליק). לדוגמה, מחיר ממוצע לקליק בגוגל אדוורדס נע בין 1.3 - 20 ₪ פר קליק, אך מילים מבוקשות יותר יכולות להגיע גם למאות שקלים פר קליק.

סוגי הפרסום בגוגל

הפרסום בגוגל מתחלק לשני סוגים עיקריים: SEM – Search Engine Marketing: פרסום במנוע החיפוש של גוגל, כלומר, פרסום המושתת על מילות חיפוש. GDN – Google Display Network: חיפוש ברשת המדיה של גוגל, כלומר, הטמעת באנרים (של מלל או תמונה) באתרי צד ג' כמו כמו Ynet, גלובס, כלכליסט, וואלה, נענע10 וכדומה.


כל זה קורה בעזרת שתי מערכות פרסום:

גוגל אדוורדס וגוגל אדסנס

גוגל אדוורדס: מערכת הפרסום העיקרית של גוגל האחראית על רובן המוחץ של הכנסות החברה (עשרות מיליארדי דולרים בשנה!). בעזרת מערכת זו אנחנו יכולים לקדם אתרים, כך שיופיעו תחת תגית "מודעה" בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

גוגל אדסנס: מערכת המאפשרת לבעלי אתרים למכור "שטחי פרסום" באתר שלהם וליהנות מהכנסה סבילה. כמובן שגוגל גוזרת קופון ולוקחת עמלה שמנה.

אפשרויות נוספות הן קידום ממומן ביוטיוב (אשר גם שייכת לגוגל), או קידום האתר שלי בעזרת "קידום אורגני" (SEO - Search Engine Optimization). בשיטה זו אנו "מתאימים" את האתר שלנו למנוע החיפוש של גוגל בצורה מיטבית שתאפשר לנו לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש ה"רגילות" והלא ממומנות של גוגל. שיטה זו מורכבת ביותר ולא מומלץ לבצע אותה ללא איש מקצוע. כמו כן, עלותה יחסית גבוהה.

פרסום בפייסבוק

אופי הפרסום בפייסבוק שונה במהותו מהפרסום בגוגל. בניגוד לגוגל, שמושתת על מילות חיפוש, הגולשים בפייסבוק לא נמצאים במצב של "חיפוש", אלא גולשים להנאתם ברחבי הרשת. אני כמפרסם סבור שיש להם פוטנציאל צריכה ולכן מנסה להגיע אליהם בעזרת טירגוט מתקדם המבוסס על הצלבת פרמטרים מרובים, דוגמת: מיקום, גיל, תחומי עניין, מאפיינים אישיים, התנהגויות וכו'.

פרסום "דחיפה" (PUSH)

טכנולוגית הפרסום של פייסבוק מכונה "דחיפה" (PUSH) וכשמה כן היא: אני "דוחף" פרסום לקהל היעד שלי מבלי שהוא "ביקש" אותו. דוגמאות נוספות לפרסום דחיפה הם שלטי חוצות, פופאפים וכדומה. נשמע מצבן נכון? אז למה בכל זאת אנחנו משתמשים בזה? כאשר משלבים בין צורך אמיתי של לקוח ובין פרסום "פוש" עולה היתכנות ההקלקה. או במילים אחרות, השילוב בין טירגוט מדויק ואיכותי ובין פרסום דחיפה יכול להביא לתוצאות יפות ביותר!

לדוגמה, נדמיין שיש לנו חנות למכירת שמלות כלה ואנחנו בוחרים לפרסם לנשים שהתארסו בחצי השנה האחרונה. נשים אלו לא ביצעו חיפוש אקטיבי של שמלת כלה (כמו בגוגל), אלא פייסבוק יודע שהן מאורסות (שכן יש לה כלים לשאוב מידע על הגולשים שלה ולמעשה הוא יודע עלינו כמעט הכל). בחוויה האישית של אותן נשים מאורסות, הן נחשפו לתוכן שדחפנו מבלי שביקשו אותו ובדיוק בזמן שהיו צריכות אותו, מה שהוביל לכניסה לאתר שלנו ולרכישת מוצר (שמלת כלה).

יתרון נוסף של פייסבוק הוא היכולת למצב דעת קהל וליצור "באז", בשל היותה רשת חברתית. מכאן ניתן לבצע הכללה גסה ולומר שהיתרון של פייסבוק הוא כפול: טירגוט מאוד ממוקד ומתקדם ובמקביל, היכולת לייצר תודעה לאורך זמן. יתרון נוסף של פייסבוק הוא המחיר: עלות הפרסום בפייסבוק יכולה להיות מאוד זולה וכתוצאה מכן נשיג חשיפה גבוהה בתקציב קטן יחסית. לדוגמה, מודעת באנרים פשוטה תעלה בין 0.5 - 3.5 ₪ פר קליק ואילו סרטון מקודם יכול להגיע אף ל0.05 – 0.10 ₪ עבור צפייה מעל 3 שניות בסרטון.

פלטפורמות הפרסום של פייסבוק

מיקומי פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: פרסום בתוך הרשת החברתית עצמה. כלומר, גולשים יחשפו לתכנים שלנו בעיקר בניוזפיד שלהם. בתוך פייסבוק ניתן לבחור מתוך שלל אפשרויות, כגון: פרסום בניוזפיד של מחשבים נייחים, פרסום בניוזפיד של מכשירים ניידים (סמארטפון, טבלט, אייפד), פרסום בכתבות שמוטמעות בתוך פייסבוק, פרסום בסרטונים שמוטמעים בתוך פייסבוק ופרסומות מוקטנות שמופיעות בצד ימין. לכל אופן פרסום יש עלות משתנה ולא קבועה אשר מושפעת מאיכות הקמפיין, המוצר וקהל היעד.

פרסום באינסטגרם: אינסטגרם כידוע נרכשה על-ידי פייסבוק. משמעות הדבר שאנחנו יכולים לפרסם בפיד או בסטורי של אינסטגרם דרך האדס מנג'ר של פייסבוק. לרוב עלות הפרסום באינסטגרם מעט יותר יקרה מהאופציות האחרות שמציעה לנו פייסבוק (אך לא תמיד).

פרסום באודיינס נטוורק (Audience Network): מלבד לאינסטגרם ולרשת החברתית של פייסבוק, יש לפייסבוק רשת פרסום חיצונית: Audience Network, בעזרתה ניתן לפרסם לאתרי צד ג' ואפליקציות. משמעות הדבר שגולשים יחשפו לפרסומות שלי מחוץ לפייסבוק.

סוגי קמפיינים בפייסבוק

ישנו מגוון אדיר של קמפיינים וסוגי פרסומות בפייסבוק. להלן הסוגים הנפוצים ביותר:

קמפיין טראפיק (Traffic): קמפיין שמטרתו להעביר גולשים מנק' A לנק' B. כלומר, העברת גולשים מהאתר בו צפו בפרסומת (לרוב פייסבוק) ליעד אחר ברשת דוגמת האתר שלי, דף נחיתה וכדומה.

קמפיין מעורבות גולשים (Engagement): קמפיין שנועד להגדיל את מעורבות הגולשים בתכנים שלי, על-ידי חשיפת התכנים למספר גדול של אנשים, בתקווה שאלו יקליקו עליהם (לייק, תגובה, שיתוף וכדומה). קמפיין זה מתחלק לשלושה סוגים: בוסט לפוסט, קמפיין לייקים לדף עסקי ובוסט לאיוונט.

קמפיין צפיות (Video views): אופציה זו נוצרה בשנים האחרונות כאשר פייסבוק רצו להתחרות ביוטיוב על קידום ממומן של סרטונים. כתוצאה מכך פייסבוק מאפשרת לנו לקדם את סרטונים שהעלנו לפייסבוק (בלבד!) בעלות נמוכה מאוד עבור כל צפייה (5 עד 10 אגורות לצפייה של 3 שניות). לשם השוואה, אם היינו רוצים לקדם בפייסבוק סרטון יוטיוב היינו נפרדים מסכום גבוה אפילו פי 10 ויותר.

קמפיין לידים (Lead ads / Lead generation): קמפיין לידים, או "ליד אדס" או "ליד ג'נריישן" הוא מעין קמפיין "צור קשר" מתקדם ששינה לחלוטין את חוקי המשחק (ויש שיאמרו אף את חוקי האתיקה). פייסבוק רוצה להשאיר את הגולשים בתוך המערכת שלהם ולא לשלוח אותם לאתרים חיצוניים (כמו בקמפיין "טראפיק") ולכן יצרו אפשרות ליצור מעין דף נחיתה בתוך המערכת של פייסבוק. אך הדבר המדהים באמת בקמפיין הזה הוא העובדה שהגולש כלל לא צריך להשאיר פרטים, אלא רק לתת את הסכמתו למשלוח פרטיו האישיים למפרסם. איך זה עובד? אני כמפרסם בוחר מתוך רשימה ענקית אילו פרטים אני רוצה לקבל (לדוגמה: שם, טלפון, דוא"ל ועוד). הגולש שהקליק על הפרסומת מקליק "אישור" ואז פרטיו האישיים נשלחים אלי מבלי שהוא יצטרך להזין אותם. או במילים אחרות – פייסבוק כבר יודעת עלינו הכל! זהו קמפיין מורכב יותר שדורש ידע מקצועי יותר ויש לו התניות רבות, למשל: יצירת טופס של מידניות פרטיות, התחייבות לשמירה על הפרטים האישיים של הלקוחות ועוד. מצד שני פייסבוק מתעדפת אותו ולכן הוא יעיל ביותר!

 

את המדריך המלא לפרסום בפייסבוק כבר ראיתם? מזמינים אתכם להתרשם ולהעמיק - יש בו כל מה שאתם צריכים לדעת על התנעת קמפיין פרסום דיגיטלי בפייסבוק, לרבות סרטוני הדרכה, והכל בחינם לגמרי!

רוצים לקבל ליווי וייעוץ מקצועי אישי בתחום הפרסום הדיגיטלי? במתחם ההדרכה שלנו יעמדו לרשותכם סרטוני הדרכה מקוונים, חוברת הדרכה ותרגולים מעשיים. במסגרת ההדרכה נלמד אתכם בהרחבה את שיטת השלבים של Fuzz Designs להתנעת קמפיין פרסום בניו מדיה. לפרטים והרשמה לחצו כאן.

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי? הירשמו לבלוג שלנו.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)

רוצים לכתוב לנו או לשאול שאלה? השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

 

bottom of page