top of page
12.jpg

איך איבדנו 100,000 איש ביום ולמה זה מעולה?


איך ביום אחד איבדנו 100,000 איש (!) ולמה בעצם זה דבר נהדר?! שמתם לב לשינויים בספירת החברים בקבוצות פייסבוק? האם זה טוב או רע?

איך איבדנו 100,000 איש ביום ולמה זה מעולה?
נוסח ההודעה שנשלח לאדמינים

לייק או דיסלייק? מה אתם אומרים על המהלך של פייסבוק?

אני אישית חושב שזה מצוין! נכון... איבדנו 100,000 איש מספירת החברים באחת מהקבוצות שאני מנהל, אך בראייה כללית זה מהלך חיובי ואף מבורך. בתחום של ניהול קהילות (ופרסום דיגיטלי בכלל), אנחנו מתעסקים באיכות ולא בכמות. מי שמתרגש מכמות הלייקים / החברים / העוקבים וכו', עלול ליפול במלכודת ה"כמות" (למי יש יותר גדול?!) - זה כלל לא משנה כמה יש לך, אלא עד כמה הקבוצה או הדף שלך חשובים לאנשים. איזו השפעה ומשמעות יש לך עבורם... מכלול זה מיוצג, בין השאר (אך לא רק), ע"י פרמטר חשוב הרבה יותר: מעורבות גולשים. או במילים אחרות - עד כמה הקבוצה או הדף שלך פעילים!

איכות ולא כמות!

בשל כך אני מברך על המהלך. אני מעדיף קבוצה קטנה יותר, עם אחוז משתמשים פעילים גבוה יותר, מאשר קבוצה גדולה עם המון "טרמפיסטים". במקרה הנקודתי הזה (שמדגים את המהלך באופן יחסית קיצוני) אמנם איבדנו כמות אדירה של אנשים מספירת החברים בקבוצה, אך מדובר בקבוצה עצומה, חזקה מאוד ופעילה ביותר בתחומה, המונה מאות אלפי אנשים (אחת הגדולות בארץ) ונמצאת בשטח כבר שנים. בעקבות מהלך זה נרוויח בפועל אחוז מעורבות גבוה יותר שבהמשך יתרום לחשיפה גדולה יותר.

התגובה הרשמית של פייסבוק בקבוצת האדמינים העולמית מחזקת את הגישה הזו: לדבריהם:

"פייסבוק רוצה לוודא שכשאנשים מצטרפים לקבוצה, הם מצטרפים לקהילה שרלוונטית ומשמעותית עבורם... לפני השינוי הזה, כמות החברים הכוללת שנספרה בקבוצה כללה גם אנשים שהוזמנו ע"י אחרים, אבל אף פעם לא ביקרו או היו מעורבים בקבוצה." משתמשים אלו יוצגו מעתה בלשונית "הוזמנו".

התגובה הרשמית של פייסבוק בקבוצת האדמינים העולמית
התגובה הרשמית של פייסבוק בקבוצת האדמינים העולמית

עוד הם מוסיפים:

"אנחנו מבצעים עדכונים באופן שבו חברים מוזמנים לקבוצה [...] כדי לעזור להבטיח שאנשים יצטרפו לקבוצות פייסבוק רלוונטיות ומשמעותיות להם: הזמנה מעודכנת לקבוצה - עכשיו, כשאנשים מוזמנים לקבוצה, הם יכולים לאשר או לדחות את ההזמנה. לפני כן, אנשים יכלו לצרף את חבריהם לקבוצות שחשבו שיכולות לעניין אותם, והם היו הופכים מיד לחברים בקבוצה. ייתכן שאנשים מסוימים נוספו לקבוצה שלך, אך מעולם לא ביקרו בה."

תוכן לפני הכל!

דוגמה זו ממחישה עד כמה חשוב להקפיד ולסנן מצטרפים לקבוצות! לא מומלץ להזמין כמויות גדולות של אנשים ולא צריך לאשר כל אחד. לעיתים אף עדיף להקשות על מצטרפים ולוודא שהם אכן מגיעים לקבוצה מתוך צורך או רצון אמיתיים לתרום או להיתרם. כמו כן, מהלך זה מחזק את הנחת הבסיס הידועה שתוכן קודם לכל! זה הבסיס לכל מה שאנחנו עושים: תוכן ורלוונטיות!

אז מה אתם אומרים?! הגודל באמת לא קובע?

 

אדמינים ומנהלי קהילות - רוצים לדעת איך אפשר לקחת את הקבוצה שלכם צעד אחד קדימה? הגיע הזמן שתכירו את המונח - מוניטיציה!

על "המדריך המלא לפרסום בפייסבוק" כבר שמעתם?! כי יש בו הכל! מדריכים וסרטונים - והכל בחינם לגמרי!!

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי או עיצוב גרפי ובניית אתרים? הירשמו לבלוג שלנו.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)

#פייסבוק #פאזדיזיינז #פאזניומדיה #fuzzdesigns #fuzznewmedia #פרסוםדיגיטלי #קידוםושיווקבניומדיה #קידוםושיווקבפייסבוק #ניהולדפיפייסבוק #פרסוםבפייסבוק #טיפיםלפרסוםבפייסבוק #אביתראדרי #reach #המדריךהמלאלפייסבוק #המדריךהמלאלפרסוםבפייסבוק #איךמפרסמיםבפייסבוק #מוניטיזציה #מונטיזציה #שינויבספירתהחבריםבקבוצותפייסבוק #קבוצותפייסבוק #ניהולקבוצתפייסבוק #Monetization #איךלהרוויחכסףמפייסבוק #איךלהגדילאתכמותהעוקבים #איךלהגדילאתכמותהלייקים #הגודללאקובע #כמותאואיכות

bottom of page