top of page
12.jpg

כל מה שאתם צריכים לדעת על גרסה 5 של מידג'רני

גרסה 5 של מידג'רני (Midjourney Version 5) כבר כאן והיא מביאה איתה בשורה של ממש! לפני הכל – היא יודעת לצייר ידיים 👏👏👏


גרסה 5 של מידג'רני יודעת לצייר ידיים
גרסה 5 של מידג'רני יודעת לצייר ידיים

אבל לא רק ידיים...

הנה כמה מהשינויים שתמצאו בגרסה החדשה:


תמונות היפר ריאליסטיות שנאמנות יותר לפרומפטים שתרשמו. פה חשוב לציין שבגרסה 5 פרומפטים קצרים אולי יעבדו פחות טוב, ומומלץ לרשום פרומפטים מפורטים ומדויקים יותר מבעבר, כדי לעזור לבוט להתקרב לתוצאה הרצויה מבחינתכם.




איכות תמונה גבוהה בהרבה (רזולוציה גבוהה פי 2) וטווח דינמי משופר. חשוב לציין - התמונות עדיין יוצאות ב-72 DPI ועדיין באותן מימדים: 1024X1024 PIXELS אבל הן נראות חדות יותר ומדויקות יותר. יכול להיות שבהמשך נקבל גם שיפור ממשי בפן של הרזולוציה (ברמה הטכנית) ולא רק ברמה הויזואלית. מזכיר שנכון להיום מדובר רק בגרסת האלפא של V5 ואין בה עדיין את כל הפיצ'רים (בשל כך היא עדיין לא ברירת המחדל של הבוט).


תמונות מפורטות יותר. סביר יותר שהפרטים יהיו יותר "נכונים" – פחות "פאשלות". פחות עצמים שמופיעים איפה שלא אמורים להופיע. תמונות יותר מדויקטת ויותר מפורטות. פחות טקסט לא רצוי וכמובן ג'ינרוט ידיים יותר ריאליסטיות.



אז איך מפעילים אותה?

אפשר פשוט לרשום --v 5 או ללחוץ /settings (הגדרות) ואז לבחור בגרסה 5.



אופציות ישנות/חדשות שקיימות בגרסה 5:

פונקציית "אריחים" Tile: עוד אופציה ישנה/חדשה שחזרה היא אופציית האריחים ליצירת פטרנים שמשתלבים אחד בשני. פשוט רושמים בסוף הפרומפט --tile ומקבלים תמונה שיכולה בקלות להפוך לפאטרן מהמם.

אריחים --tile
אריחים --tile

תמונות במימדים נוספים ומשתנים: כבר לא חייבים להסתפק בגודל הסטנדרטי 1:1 ואף לא בגדלים 3:2 או 2:3. עכשיו אפשר להוסיף גדלים כמו מסך רחב (16:9) וכו'. פשוט רשמו בסוף הפרומפט שלכם --ar 16:9 חשוב לציין - גדלים מגוונים היו זמינים בעבר בגרסה 3 וגם בגרסה 4 הם נכנסו אט אט (בתחילה לא היה אפשרי לג'נרט תמונות בפרופורציות מגוונות אך עם הזמן הם הכניסו את האפשרות גם לגרסה 4 וכמובן עכשיו גם לגרסה 5). אפשר אפילו לייצר תמונות צרות מאוד - התחילו להתנסות עם הגדלים השונים - זה ממש כיף!


תמונה ביחס של מסך רחב --ar 16:9
תמונה ביחס של מסך רחב --ar 16:9

משקלי תמונות: עוד פונקציה חדשה/ישנה היא פונקציית משקלי התמונה (iw שהייתה קיימת בגרסה 3). אפשר לומר לבוט עד כמה "חשובה" התמונה שהעלאנו כרפרנס ועד כמה להידמות לה. חשוב לומר, התמונה אינה נקודת הפתיחה של הג'ינרוט (היא לא ה"רעש" שממנה נוצרת התמונה החדשה והבוט גם לא מעבד את התמונה הספציפית שהעלאנו. היא רק משמשת כהשראה לבוט). בכל אופן... אם תרשמו בסוף הפרומפט --iw 1 אז הוא ייתן יותר חשיבות לתמונת הרפרנס (אגב, ברירת המחדל של הבוט במידה ולא נותנים ערך למשקל התמונה הוא 0.25). אם תרשמו בסוף הפרומפט --iw 2 הבוט ייתן הרבה יותר משקל לתמונת הרפרנס (בגרסה 5 אפשר לתת ערכי iw בין 0.5 ל-2).


בדוגמה הבאה ניתן לראות את פרומט המתאר שדה פרחים: vibrant California poppies

אם נעלה לפרומפט הזה תמונת רפרנס (למשל תמונה של הצייר קנדינסקי או של הצייר ואן גוך), הבוט ישתמש בתמונות הללו כרפרנס. אם לא נגדיר שום משקל לתמונה, הוא לא ייקח יותר מדי השראה מהתמונות, אבל ככל שנעלה את הערך של פונקציית iw נקבל תמונות שיותר ויותר "מושפעות" מהשפה הגרפית של תמונות הרפרנס שהעלאנו. ראו תמונות להמחשה מטה. מזכיר שוב, בניגוד למה שרשום על התמונות עצמן, בגרסה 5 ניתן לרשום ערכי iw בין 0.5 ל-2.


דוגמה 1: קנדינסקי

תמונת הרפרנס מצד שמאל של הצייר ואן גוך. ככל שהערך של iw גבוה יותר, כך הפלט מושפע יותר מהרפרנס. בניגוד למה שרשום על התמונה, בגרסה 5 ניתן לרשום ערכים בין 0.5 ל-2.
תמונת הרפרנס מצד שמאל של הצייר ואן גוך. ככל שהערך של iw גבוה יותר, כך הפלט מושפע יותר מהרפרנס. בניגוד למה שרשום על התמונה, בגרסה 5 ניתן לרשום ערכים בין 0.5 ל-2.

דוגמה 2: ואן גוך

תמונת הרפרנס מצד שמאל של הצייר קנדינסקי. ככל שהערך של iw גבוה יותר, כך הפלט מושפע יותר מהרפרנס. בניגוד למה שרשום על התמונה, בגרסה 5 ניתן לרשום ערכים בין 0.5 ל-2.
תמונת הרפרנס מצד שמאל של הצייר קנדינסקי. ככל שהערך של iw גבוה יותר, כך הפלט מושפע יותר מהרפרנס. בניגוד למה שרשום על התמונה, בגרסה 5 ניתן לרשום ערכים בין 0.5 ל-2.
לסיכום,

גרסה 5 בהחלט מביאה תוצאות טובות ומדויקות. עדיין מדובר בגרסת האלפא שלה ויכולים להיות אי דיוקים ובעיות. חשוב להמשיך לנסות ולהתנסות... לעבור בין גרסאות (4 או 5) ולהחליט מה משרת טוב יותר את המטרות שלכם. אני אישית מאוד מרוצה מהשדרוג ואין ספק שהוא הולך להקפיץ את היכולות של הכלי המדהים הזה.

 

רוצים להכיר ולתפעל את כלי הבינה המלאכותית שמשנים את העולם, הצטרפו לאחת מהסדנאות הקרובות שלי - פרטים כאן.






bottom of page