top of page
12.jpg

אינפיינטינג הגיע למידג'רני - הכירו את Vary (Region)


Vary (Region)
Vary (Region)

אתמול (21.8.23) מידג'רני (Midjourney) קיבל חיזוק משמעותי! פיצ'ר שהיה צפוי שיכנס (ובאמת מפליא שלא נכנס עדיין), שמאפשר לבצע "אינפיינטינג" (Inpainting), או במילים אחרות: תיקונים בתוך התמונה.

לא מדובר בחידוש מהפכני - ראינו כלים כאלה בסטייבל דיפיוז'ן, לאורנרדו, פרום וכמובן בפוטושופ בטא (שהוא עדיין הכלי המועדף עלי לביצוע פעולות עריכה בתוך תמונה קיימת). הכלי מאפשר לבחור אזור מוגדר בתוך תמונה ספציפית ולג'נרט רק אותו (מבלי לשנות את שאר התמונה). בהודעה הרשמית ששחררו מידג' הם מסבירים על הכלי החדש, שבא בצורת כפתור העונה לשם Vary (Region).

Midjourney Vary (Region)
ההודעה הרשמית ששחררו מידג'רני

הנה טעימה ממה שאפשר לעשות עם הכלי החדש הזה:



איך משתמשים בפיצ'ר החדש?

לפני הכל ודאו שעדכנתם את הגרסה. אמור להופיע לכם כפתור עדכון ירוק ליד כפתור האינבוקס (Inbox) בתפריט העילי מצד שמאל. אם זה לא מופיע לכם, נסו להתנתק מדיסקורד ולהתחבר מחדש.

כפתור עדכון הגרסה
כפתור עדכון הגרסה

כדי לראות את כפתור Vary (Region) ג'נרטו תמונה, הגדילו אותה עם אחד מכפתורי האפסקייל (U1, U2, U3, U4) ואז יופיע לכם מתחת התמונה המוגדלת תפריט כפתורי הוריאציות המוכר (עם כפתורי ה-Vary, כפתורי ה-Zoom Out וכפתורי ה-Pan), רק שעכשיו נוסף כפתור וריאציה חדש, הלוא הוא כפתור ה-Vary (Region) שמאפשר לבצע תיקוני אינפיינטינג בתוך חלקים ספציפיים בתמונה שלכם.

Midjourney Vary (Region)
לאחר ג'ינרוט תמונה יופיע לכם כפתור האינפיינטינג החדש מתחת התמונה המוגדלת


טיפ חשוב! הפעילו את כפתור הרמיקס (Remix) כדי שתוכלו גם לשנות את הפרומפט ולרשום הנחייה ייעודית לשינוי האזור הנבחר. כלומר, אם כפתור הרמיקס לא דלוק, לא תהיה לכם אפשרות לשנות את הפרומפט ואז אתם נתונים לחסדיו של כבוד הרב מידג'.

עם ובלי כפתור הרמיקס
עם ובלי כפתור הרמיקס

למקרה ושכחתם, את כפתור הרמיקס ניתן להפעיל ע"י הפעלת ממשק ההגדרות (/settings).

כדי להפעיל את כפתור "הרמיקס" כנסו לממשק ההגדרות
כדי להפעיל את כפתור "הרמיקס" כנסו לממשק ההגדרות

לאחר שתלחצו על כפתור Vary (Region) יפתח לכם עורך בחלון פופ-אפ. בתוך העורך תמצאו 5 כפתורים:

  • כלי הלאסו - Lasso Tool (לבחירת אזור חופשית).

  • כלי המלבן - Rectangle Tool (לבחירת אזור מרובע).

  • כפתור ביטול פעולה - Undo לחזרה אחורה וביטול הפעולה האחרונה שבוצעה.

  • כפתור סגירת העורך (איקס X)

  • כפתור הג'ינרוט - Submit Job.

  • וכמובן, תיבת הפרומפט בה תוכלו לרשום את השינוי הרצוי (כזכור, היא תופיע רק אם כפתור הרמיקס דלוק).

עורך האינפיינטינג
עורך האינפיינטינג
יש לנו קבוצת פייסבוק חדשה - יאללה בווא!

טיפים, טריקים והמלצות:
  • רוצים לבחור מספר אזורים או להגדיל את אזור הבחירה בצורה א-סימטרית? החזיקו את מקש Shift לחוץ בזמן שאתם מסמנים אזורים, וכך תגדילו את האזור המסומן, תוך שליטה מדויקת על גבולותיו.

בחירה א-סימטרית של אזורים
בחירה א-סימטרית של אזורים

  • כפתור Vary (Region) עובד הכי טוב על אזורים גדולים בתמונה (20% עד 50% מהתמונה). אם אתם מסמנים אזור קטן ביותר, אל תתפלאו שהתוצאות לא מיטביות. כמו כן, זכרו שהכלי זה עתה שוחרר והוא עוד יעבור אופטימיזציה ויהיה מדויק וטוב הרבה יותר, ככל שיותר ויותר אנשים ישתמשו בו וככל שמידג' יצברו יותר דאטה.

  • ולמקרה שתהיתם - כן... כל הטוב הזה עובד גם דרך הנייד!

גם דרך הנייד
גם דרך הנייד


  • לא מדובר בכפתור "תיקון קסם". הוא לא יכול לפתור הכל ולעיתים קרובות עדיף לעשות Vary (Subtle) במקום. מצד שני, אפשר לעשות בו קסמים כשרוצים לתת טוויסט לתמונה - למשל, החלפת סגנון או צבע שיער.


  • מעבר ליכולת להוסיף אלמנטים לתמונה קיימת, כפתור Vary (Region) הוא פתרון מצוין למחיקת עצמים או חלקים לא רצויים בתמונה! וכמובן - תנו לדימיון שלכם להתפרע וקחו את התמונות שלכם למחוזות חדשים ומרגשים. תעיפו מבט על הסרטון המגניב הזה שעשה גיא שושני (קולגה ותותח AI).


  • שינוי הפרומפט יעבוד הכי טוב אם זה שינוי שמתאים יותר לתמונה (כמו למשל הוספת כובע לדמות או החלפת חתול בכלב), לעומת משהו שממש לא במקום (דולפין ביער).

החלפת חתול בכלב
החלפת חתול בכלב

  • מידג'רני מחדדים שבתרחיש אידיאלי אפשר להשתמש בתכונת 'רמיקס פרומפט' כמערכת אינפיינטינג לכל מטרה, עם זאת, הם מזהירים שזה יכול לעיתים להיות מתסכל כי המערכת עלולה להתנגד לכוונה שלכם (הם מוסרים סליחה!) 😜. לדבריהם, באופן כללי הם מוצאים שכשמשתמשים בתכונה הזו כמתוכנן (על אזורים גדולים יותר, או עם שינויי פרומפט קטנים) זה יכול להיות ממש כיף! ואנחנו מקווים שתיהנו מזה!



רוצים סרטון הדרכה?

אני איש המלה הכתובה, אבל למקרה ואתם מעדיפים סרטונים, ממליץ בחום על סרטון ההדרכה המעולה של שחר גולן - קולגה ואיש יקר! ובהזדמנות זו, ממליץ לכם גם לעקוב אחרי ערוץ היוטיוב שלו - יש שם מלא דברים טובים!




עוד דברים שיכולים לעניין אתכם...

ממליץ לכם בחום לקרוא גם את המדריכים שלי על כפתורי ההזזה (PAN) וכפתורי הזום אאוט (Zoom Out) שקיבלנו בעדכון גרסה 5.2

 

אהבתם את מה שקראתם? התכנים שלי חינמיים לגמרי (וימשיכו להיות חינמיים!) אבל אם בכל זאת בא לכם לפרגן, אפשר לשלוח תשלום סמלי פה

 
קצת עלי...

אני אביתר אדרי - הבעלים והמייסד של חברת הפרסום הדיגיטלי Fuzz New Media. מומחה לבינה מלאכותית ומרצה באקדמיה בתחום זה. מאחורי עשרות רבות של סדנאות והרצאות בבתי עסק, חברות, ארגונים, מוסדות אקדמיים וגופי תקשורת בארץ ובעולם בתחום הבינה המלאכותית (ואלפי משתתפים שכבר נכחו בסדנאות ובקורסים שלי).


אני עובד עם החברות הכי גדולות בארץ ובעולם: מיקרוסופט, פייבר, שטראוס, הארץ, רשת 13, סודה סטרים וזו רק טעימה קטנה...


בין השאר אני גם מנהל את קבוצת המעצבים הגדולה בארץ ומתמחה במוניטיזציה ובשיווק בסושיאל (בדגש על פייסבוק ואינסטגרם).


רוצים לתאם סדנה או הרצאה לעסק?



bottom of page