top of page
12.jpg

חדשות חמות ופיצ'רים חדשים למנהלי קהילות פייסבוק


אתמול (7.2.19) נערך כנס במטה פייסבוק בקליפורניה בו פורסמו מספר עדכונים ופיצ'רים חדשים שיעשו למנהלי קהילות פייסבוק חיים הרבה יותר קלים (ויעילים). חשוב לציין שהמידע הרשמי של פיצ'רים אלו מתפרסם אך ורק בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מנהלי הקהילות בישראל בניהולם של רפי ברבירו וטליה תורג'מן: Facebook Community Leadership Circles: Israel. אז אם אתם אדמינים - אתם יותר ממוזמנים להצטרף ל-CLCTLV! מומלץ בחום :)

להלן עיקרי העדכונים:

לפניכם עיקר הפיצ'רים והשינויים שפורסמו בכנס. חלקם מהווים שיפור של הממשק הקיים וחלקם חדשים לחלוטין.

עריכת פוסטים כמו ב-WORD

עריכת פוסטים כמו בוורד WORD
עריכת פוסטים כמו בוורד

מהיום, אדמינים יקבלו אפשרויות עריכה מתקדמות לעריכת הפוסטים שלהם, בדומה למעבדי תמלילים דוגמת וורד. בין השאר יהיה ניתן להבליט טקסט (BOLD), להטות (ITALIC), להוסיף כותרות מובלטות (HEADER), למספר סעיפים ובולטים וכדומה.

שיפור ממשק אישור פוסטים ואכיפת חוקים

מעתה יהיה ניתן להשיב לפוסט שדורש אישור בפיצ'ר ייעודי בלי לשלוח לכותב הפוסט הודעה בפרטי. במידה והפוסט עובר על כללי ונהלי הקבוצה, יהיה ניתן לסמן לו על אילו כללים עבר ולבקש ממנו לתקן.

שיפור ממשק אישור פוסטים ואכיפת חוקים
שיפור ממשק אישור פוסטים ואכיפת חוקים

טיפול בתגובות פוגעניות

אחת המשימות הכי חשובות וגוזלות זמן של מנהל קהילה היא טיפול בתגובות פוגניות שלא הולמות את ערכי ונהלי הקבוצה. מעתה יהיה ניתן לסמן תגובות פוגעניות ולהתריע בפני כותב התגובה שהוא עובר על נהלי הקבוצה. כך ניתן לשלוח התרעה לחבר קבוצה לפני מחיקתו מבלי לשלוח לו הודעה בפרטי.

טיפול בתגובות פוגעניות
טיפול בתגובות פוגעניות

השהיית חבר קהילה

מה עושים עם חבר שעובר על הנהלים באופן תדיר? זו כבר שאלה של התנהלות וקווים מנחים - ניתן כמבן להסיר, לחסום ולשלוח הודעות פרטיות. כלי נוסף ויעיל במיוחד הוא השהיית פעילותו של חבר קבוצה בגין הפרה למשך 7 שעות עד 7 ימים. המקבילה הפייסבוקית של "שב בפינה" :)

השהיית חבר קהילה
השהיית חבר קהילה

ניטור פעולות אדמין ומודרייטורים

השהיית חבר קהילה

פיצ'ר זה קיים כבר בחלק מהקבוצות ומאפשר לייעל את ניטור פעילותם של אדמינים ומודרייטורים. בניגוד למצב הקודם בו נדרשנו לגלול מטה עוד ועוד עד שאיתרנו את הפעולה המבוקשת, כעת ניתן לאתר פעולה לפי תאריך, תפקיד המבצע ופילטרים נוספים.

שיפור בחיפוש וסינון בקשות הצטרפות

שיפור נוסף נערך בממשק אישור בקשות ההצטרפות. מעתה יהיה ניתן לחפש ולאשר בקשות הצטרפות לא רק על־פי שאלות אלא גם בעזרת חיפוש שמי.

שיפור בחיפוש וסינון בקשות הצטרפות
שיפור בחיפוש וסינון בקשות הצטרפות

שיפור נוסף באישור בקשות הצטרפות הוא היכולת לפלטר בקשות לפי תאריך הבקשה.

פילטור בקשות לפי תאריך הבקשה
פילטור בקשות לפי תאריך הבקשה

כלים למוניטיזציה

עידוד המוניטיזציה של קהילות פייסבוק מצד הנהלת פייסבוק העולמית הוא אחד משינויי המדיניות הדראסטיים של פייסבוק בשנים האחרונות, ועל כך הרחבתי בבלוג פוסט: "מוניטיזציה: כיצד תהפכו את הקבוצה שלכם לרווחית?". על קצה המזלג - השינוי הזה מושתת על הנחת הייסוד של פייסבוק שאם מנהלי קהילות ימשיכו לייצר מרחבים מספקים, מרגשים, מועילים, מעניינים ורווחיים עבור חברי הקהילה שלהם - אז לכולם יהיה יותר טוב! גם לחברי הקבוצה עצמה, גם לאדמינים וכמובן לפייסבוק.

במסגרת עידוד המוניטיזציה של קהילות פייסבוק הושק אתמול פיילוט לכלי חדש: Subscription Group. כלי זה ראוי לפוסט בפני עצמו, אבל בקצרה - מדובר בין השאר על האפשרות ליצור קהילות פייסבוק בתשלום דמי חבר. על כך נרחיב בהמשך...

כלים למוניטיזציה
כלים למוניטיזציה

לסיכום...

מכל השינויים והעדכונים הללו בולט הרצון של פייסבוק להקשיב למנהלי הקהילות ולסייע להם בעבודתם. מדובר בהמשך של הקו הישיר שמסמן את עליית הקבוצות והתכנים האורגניים והעדפתם על־פני תכנים מסחריים ושיווקיים. פייסבוק הצהירה בעבר שהיא הולכת לכיוון הזה ואת השפעת קו מחשבה זה ניתן לראות גם בצמצום החשיפה של דפים עסקיים. במקביל - קו זה הולך יד ביד עם עידוד תהליך המוניטיזציה ומתן הכלים למנהלי קהילות להפוך את הנכסים שלהם לרווחיים. אז אם עדיין אין לכם קבוצת פייסבוק - זה הזמן להקים קהילה שתעצים אתכם ו/או את המותג שלכם. קהילה שתשמש ככלי שיווקי לכל דבר!

 

יש לכם קהילה או קבוצת פייסבוק? רוצים לקבל ליווי מקצועי צמוד בתהליך המוניטיציה של הקבוצה שלכם? דברו איתי :)

על "המדריך המלא לפרסום בפייסבוק" כבר שמעתם?! כי יש בו הכל! מדריכים וסרטונים - והכל בחינם לגמרי!!

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי או עיצוב גרפי ובניית אתרים? הירשמו לבלוג שלנו.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)

 

#פייסבוק #פאזדיזיינז #פאזניומדיה #fuzzdesigns #fuzznewmedia #פרסוםדיגיטלי #קידוםושיווקבניומדיה #קידוםושיווקבפייסבוק #ניהולדפיפייסבוק #פרסוםבפייסבוק #טיפיםלפרסוםבפייסבוק #אביתראדרי #המדריךהמלאלפייסבוק #המדריךהמלאלפרסוםבפייסבוק #איךמפרסמיםבפייסבוק #מוניטיזציה #מונטיזציה #שינויבספירתהחבריםבקבוצותפייסבוק #קבוצותפייסבוק #ניהולקבוצתפייסבוק #Monetization #איךלהרוויחכסףמפייסבוק #קבוצתפייסבוק #קהילתפייסבוק #אדמין #מנקל #ליווימקצועי #כסףמקבוצתפייסבוק #FacebookCommunityLeadershipCircles #עריכתפוסטיםכמובוורד #אכיפתנהליהקבוצה #אישורבקשותהצטרפותלקבוצה #סימוןתגובותפוגעניות #הסרתחברים #חסימתחברים #כנספייסבוק #SubscriptionGroup #FacebookCommunityLeadershipCirclesIsrael

bottom of page