top of page
12.jpg

המדריך המלא לפרסום באינסטגרם ולהגדלת עוקבים באינסטגרם


בתחילת 2019 כתבתי מאמר על שיטות להגדלת עוקבים באינסטגרם שהגיע במהרה למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל 👏👏👏


מאז עבר לא מעט זמן ודברים רבים השתנו. לכן החלטתי לעדכן את המאמר ולהוסיף לו עוד הרבה דברים שחשוב שתכירו בכל מה שקשור לפרסום באינסטגרם בכלל, והגדלת עוקבים בפרט.


לרשותכם תפריט ניווט במאמר:



ריכוז לינקים חשובים:

אבל לפני הכל... קצת מספרים>>


חלק א': נתונים שחשוב להכיר

דפוסי שימוש ברשתות חברתיות בעולם ובישראל:

נכון ל-2020 יש בעולם קצת יותר מ-4 וחצי מיליארד גולשים באינטרנט, מתוכם, מעל 4 מיליארד עושים שימוש תדיר ברשתות חברתיות (נתון מדהים שממחיש את הכח האדיר של הרשתות החברתיות, שפשוט המציאו את האינטרנט מחדש).



נתוני שימוש ברשתות חברתיות ברחבי העולם בשנת 2020
נתוני שימוש ברשתות חברתיות ברחבי העולם בשנת 2020

בראש הפירמידה עדיין עומדת פייסבוק בעוז עם 2.7 מיליארד משתמשים חודשיים, וואטסאפ אחריה עם 2 מיליארד משתמשים ואינסטגרם לא רחוק מאחור עם 1.16 מיליארד משתמשים.


ומה קורה בארץ? אצלנו המצב דיי שונה וניתן לראות בבירור את הכח העולה של אינסטגרם (לעומת פייסבוק שמאבדת מכוחה, בעיקר בקרב הצעירים). אגב, מעניין לראות שפלח האוכלוסייה החזק ביותר באינסטגרם הוא גילאי 25-34 (כשליש מהמשתמשים החודשיים בארץ ובעולם). נתון זה שוב מוכיח שאינסטגרם היא מזמן לא פלטפורמה של צעירים וממחיש את תהליך ההתחזקות של גילאי 20-30 פלוס, במקביל לתהליך העזיבה של בני הנוער את האפליקציה לטובת פלטפורמות אחרות (למרות שבני נוער בהחלט עדיין חזקים גם באינסטגרם, כפי שניתן לראות בגרף מטה>>

פילוח שימושים ברשתות חברתיות בישראל בשנת 2020
פילוח שימושים ברשתות חברתיות בישראל בשנת 2020


אז כמה ישראלים באמת משתמשים באינסטגרם?

מתוך כ-6.7 מיליון משתמשים באינטרנט בישראל, נכון ל-2020 יש באינסטגרם 3.7 מיליון משתמשים חודשיים ו-2.2 מיליון משתמשים יומיים. חשוב לשים לב גם לאופן בו ישראלים עושים שימוש בפלטפורמה – הנתונים מלמדים אותנו גם עד כמה חזק השימוש בסטורי: 3 מיליון ישראלים עושים בו שימוש בתדירות חודשית ו-1.7 מיליון ישראלים משתמשים בו על בסיס יומי. כמו כן, ישראלי ממוצע מבלה באינסטגרם כ-15% משעות העירות שלו: כ-2.6 שעות ביום.



נתוני שימוש באינסטגרם בישראל בשנת 2020
נתוני שימוש באינסטגרם בישראל בשנת 2020

מה מעניין את הישראלים?

על פי דוח האינטרנט של בזק לשנת 2020, עוקבים הישראלים אחר התחומים הבאים: רובם משתמשים בפלטפורמה כדי להיות בקשר עם חברים ומשפחה. תחומי מעקב חזקים נוספים הם סלבס ומשפיעני רשת, סצנת האוכל (שפים, מסעדות וכו'), אופנה וביגוד וכמובן גם בריאות ותזונה.


פילוח התחומים אחריהם עקבו הישראלים באינסטגרם בשנת 2020
פילוח התחומים אחריהם עקבו הישראלים באינסטגרם בשנת 2020

אינסטגרם ועסקים

היום עולם העסקים והמסחר המקוון מבין שאינסטגרם זה המקום הנכון להיות בו! הרשת החברתית אינה רק מקום של אינטראקציות חברתיות, אלא פלטפורמת מכירות חזקה ביותר עם כח אדיר גם בתחומים אחרים: ייצור חשיפה בקרב קהלי יעד רלוונטיים, בניית תדמית ומיצוב מותגים, וכמובן גם מכירות. הרבה מכירות!! נכון ל-2020 כ-9% ממשתמשי אינסטגרם הישראלים רכשו מוצרים במארקטפלייס של אינסטגרם.


מחקרים וסקרים מהעולם מלמדים אותנו ש-70% מחובבי הקניות פונים לאינסטגרם כדי לגלות מוצרים חדשים. 66% מהגולשים מעידים שהם משתמשים באינסטגרם בעיקר כדי לקיים אינטראקציה עם מותגים ועסקים.


אגב, מדהים לראות את הכח האדיר של תוכן איכותי באינסטגרם בחיזוק מעמדו וערכו של מותג או עסק מסוים: 53% מהגולשים מעידים כי יעקבו אחר מותג או עסק בעיקר בשל איכות ורלוונטיות התוכן שהוא מייצר ברשתות החברתיות. כלומר, תוכן איכותי בהחלט מושך קהלים לנכסים הדיגיטליים של מותגים ועסקים. עוד נדבר בהמשך על כך ש"תוכן הוא המלך!"

כמו כן, 93% מהמותגים שפרסמו סרטון ברשתות חברתיות, קיבלו לקוחות חדשים בעקבות הפרסום.


עסקים באינסטגרם
עסקים באינסטגרם


אז איך מפרסמים באינסטגרם?

אחרי שהבנו איזה כח אדיר יש לאינסטגרם הגיע הזמן שנבין על מה כדאי להקפיד, אם ברצוננו להגיע לקהלי היעד שלנו, לקבל חשיפה וכמובן גם לייצר מכירות.


הניסיון שלי לימד אותי שישנן 3 פעולות מאוד יעילות להגדלת עוקבים באינסטגרם וליצירת נכס דיגיטלי ממיר ואיכותי באינסטגרם, שהופך למנוע שיווקי של ממש:



אם תצליחו ליישם את כל הפעולות הללו, או אפילו את חלקן, אין ספק שהאינסטגרם שלכם יהפוך לאבן שואבת של לקוחות ומכירות.


חלק ב': תוכן, נראות ושימוש נכון בהאשטאגים

תוכן הוא המלך!

כל מי שטיפה מבין בפרסום דיגיטלי יאמר לכם שהדבר הכי חשוב בכל קמפיין שיווקי ארוך טווח הוא תוכן, תוכן ושוב פעם – תוכן!!!


מאוד קל לפנות ל"קיצורי דרך" כמו קידום ממומן או בוטים ולחשוב שהם יספקו את הסחורה.

לפעמים הם באמת יעבדו, אבל אם רוצים לייצר תהליך ארוך טווח ולהגיע לתוצאות איכותיות באמת, חשוב להבין שלפני הכל - אינסטגרם היא רשת חברתית. הקהלים שלכם הם אנשים בשר ודם עם העדפות, צרכים, אהבות, תשוקות ותחומי עניין. אם אתם באמת רוצים לתפוס אותם, כדאי שתתנו להם סיבות להישאר בחשבון שלכם ולהמשיך לעקוב אחריכם.


כפי שראינו מעלה, תוכן הוא המלך! כש-66% מהגולשים רוצים לקיים אינטראקציה עם מותגים ועסקים באינסטגרם ו-53% מהם אף מעידים שימשיכו לעקוב אחר מותג או עסק בשל התוכן שהוא מייצר. אין פה בכלל ספק. אם תייצרו תוכן איכותי ורלוונטי עבור קהלי היעד שלכם – הם יבואו וגם יישארו!


איך עושים את זה?

אפשר כמובן לעבוד עם אנשי מקצוע שזו ההתמחות שלהם (משרדי וסוכנויות פרסום, מעצבים, קופירייטרים וכו'), אבל גם אם אתם בגישת ה-DIY, אפשר בהחלט לייצר תוכן אותנטי ואיכותי גם לבד. בצעו סקר מתחרים, בדקו אלו קמפיינים ואלו מודעות המתחרים שלכם מעלים. תעברו על האינסטגרם והפייסבוק שלהם ובדקו איזה תוכן הם מייצרים. מה מעורר יותר מעורבות גולשים? מה עובד להם? וכמובן, אל תעתיקו – קחו השראה אבל גם נסו ליצור בידול. נסו לייצר למותג שלכם ייחוד – לפעמים חשוב לדעת מה כולם עושים כדי לא לעשות את זה.

טיפ נוסף – כנסו לספריית המודעות בפייסבוק (Ad Library) ובדקו אילו מודעות המתחרים שלכם מריצים (סביר שכל מודעה שעולה בפייסבוק עולה גם באינסטגרם).


כמה תכנים צריך להעלות בחודש?

גם כאן הדעות חלוקות. המחמירים יגידו שיש להעלות לפחות פוסט אחד כל יום ולפחות סטורי אחד ביום (בעדיפות ל-3 סטורי ביום). אם תשאלו אותי, אפשר להגיע להצלחות גם עם 12-18 פוסטים בחודש (וכמות זהה של סטורי). אגב, הרבה יותר קל לייצר סטוריז מאשר פוסטים, כך שאם אתם רוצים להגביר את כמות התכנים בחשבון בקלות יחסית, הייתי מייצר יותר סטוריז.


עיצוב גריד ואוטומציה

גורם חשוב נוסף להצלחה של חשבון אינסטגרם הוא הנראות. זכרו! אינסטגרם זו פלטפורמה ויזואלית ויש להשתמש במאפיין זה כיתרון. הדבר הראשון שמדבר הוא האימג', ולכן חשוב לתת לגרפיקות או לתמונות בהן אנו עושים שימוש, את מלוא תשומת הלב.


ברוב הטלפונים הניידים ניתן לראות 12 משבצות של פוסטים במקביל – זהו הגריד שלנו. לכן, בניגוד לפייסבוק (בה אנו מתייחסים לכל גרפיקה של פוסט בנפרד), עלינו לתת את הדעת לנראות של כל הגריד ולאופן בו כל תמונה מדברת עם התמונות שמצדדיה, מעליה ומתחתיה.


כשאני כותב תכנית שיווק לפייסבוק, אני תמיד מתחיל מהמלל ומשם מתקדם לגרפיקות. באינסטגרם אני עובד הפוך. קודם כל אני מעצב את הגריד (וכמובן מקפיד שיהיה בו ביטוי למסרים, לערכים ולצרכים של הלקוח), ורק אז ממשיך לכתיבת המלל עבור כל פוסט ופוסט.

לרוב אתחיל מגריד של 12 משבצות, ולעיתים הוא יגדל לגריד של 15 או 18 משבצות. מה שיקבע את כמות המשבצות בגריד החודשי יהיה לרוב האופן בו הגרפיקות משתלבות אחת בשנייה. למשל, אם ארצה שתמונה אחת תגלוש למשבצת שמעליה, יהיה עלי להוסיף 3 משבצות חדשות (ולא רק אחת), משום שכך בנוי הגריד (בכפולות של 3).


אם אתם מעצבים מקצועיים, הכנתי לכם טמפלט לעיצוב גריד. תמצאו בו הנחיות ברורות לעיצוב הגריד וייצוא כל הפוסטים בנפרד בלחיצת כפתור + טמפלט לעיצוב היילייטס + טמפלט לעיצוב סטורי.



אם אין לכם גישה לתוכנות כמו פוטושופ או אילוסטרייטור ואתם לא מעצבים מקצועיים, אני מאוד ממליץ לעבוד עם CANVA – יש להם גרסה חינמית מעולה וקלה לתפעול. ואם בא לכם לשלם סכום זעום, תקבלו את גרסת הפרימיום עם הרבה יותר אפשרויות מעולות.


כמה דברים אליהם חשוב לשים לב כשבונים גריד:


חיבור ויזואלי בין משבצות: אם יש משהו שמקפיץ את הנראות של חשבון אינסטגרם ומשדרג אותו מספר רמות מעלה הוא גריד מעוצב, בו יש קשר ויזואלי בין כל משבצות הגריד. ניתן להשיג קשר זה במספר דרכים: מתיחת תמונה גדולה על מספר משבצות / שימוש ברקע אחיד על כל הגריד / יצירת שפה גרפית אחידה שחוזרת על עצמה לאורך הגריד / יצירת גריד "שחמט" בו יש כמות שווה של פוסטים טיפוגרפיים (גרפיקה מבוססת מלל) ופוסטים עם תמונה בלבד (אחד כן, אחד לא – כמו לוח שחמט).


לעיונכם, מספר גרידים שעיצבנו, אשר ממחישים את הקשר הויזואלי בין פוסטים בגריד.


גריד מעוצב באינסטגרם
גריד מעוצב באינסטגרם

משמאל לימין: "בלוז כנעני" (בר ומסעדה), "X LAB DIAMONDS" (רשת יהלומי מעבדה), "ביונד סמייל" (אסתטיקה דנטלית בטורקיה).


עברית-אנגלית: אם עובדים עם קהלי יעד דוברי אנגלית, אין בעיה ליצור גריד בו כל המשבצות מתקשרות אחת עם השנייה (כלומר, ניתן לפרוס תמונה על מספר משבצות). עם זאת, אם קהל היעד שלנו הוא ישראלי וחלקם משתמשים בהגדרת השפה שלהם בעברית, אז הגריד שלהם מתהפך. כלומר, אם אפרוס תמונה על 3 או 6 משבצות, צד ימין יתחלף עם צד שמאל (ראו תמונה מטה).


השפעת שפת הממשק על תצוגת הגריד באינסטגרם
השפעת שפת הממשק על תצוגת הגריד באינסטגרם

אם רוצים שהתמונות לא יתבלבלו, אפשר לחבר בין תמונות שנמצאות אחת מעל או מתחת לשנייה (כלומר, תמונות יכולה לתקשר רק "למעלה-למטה" ולא "ימינה-שמאלה" – כמו בגריד של "בלוז כנעני" שבתמונה הקודמת).


עוד פתרון טוב יהיה ליצור רקע אחיד לגריד שלנו ואז לשים בתוכו תמונות שקטנות יותר מהמשבצת (וכך כל תמונה תתחבר לתמונות שלידה גם אם הן מעליה וגם אם הן מצדדיה – כמו בגריד של X LAB DIAMONDS שבתמונה הקודמת).


תזמון ואוטומציה: אם חשוב לכם שהגריד שלכם יעלה כמו שצריך ושבכל זמן נתון סדר התמונות שבו יהיה מיושר לקונספט העיצובי שיצרתם, מומלץ להעלות בכפולות של 3 (כלומר במקום להעלות פוסט כל 3 ימים, כדאי להעלות 3 פוסטים באותו זמן, אחד אחר השני ברצף).


לגבי תוכנות אוטומציה וניהול חשבון – יש מגוון רחב מאוד של תוכנות כאלה. בתור מישהו שעבד עם לא מעט, אני יכול לתת לכם שתי המלצות: אם אתם לא רוצים לשלם, השתמשו בכלי החינמי של פייסבוק: Creator Studio. יש בו מגוון רחב מאוד של אפשרויות ניהול, תזמון וקרוס-פוסטינג (העלאת תכנים במקביל למספר חשבונות ואף למספר פלטפורמות). אפשר לנהל בו גם את דף הפייסבוק וגם את חשבון האינסטגרם). כלי מעולה, אך לא מושלם.


אם אתם רוצים לעלות רמה וליהנות ממגוון רחב יותר של כלים, אני ממליץ בחום על LATER. מדובר בתוכנה מדהימה איתה אני עובד כבר שנים! היא מיועדת לאוטומציה ותזמון פוסטים לפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר ולאחרונה גם לינקדאין. יש בה מגוון כלים שימושיים, כגון: כלים לניתוח סטטיסטיקות וביצועי תוכן, כלים לאוטומציה של פוסטים בפיד + סטורי, כלים למחקר תגיות/האשטאגים, אפשרות לפרסום אוטומטית של תגובה ראשונה (בה מומלץ לשים את ההאשטאגים), מאגר ענק של תמונות ועוד המון דברים טובים.


היילייטס וסטוריז

מה זה היילייטס?

כדי להבין מה זה היילייטס, צריך קודם כל להבין מה זה סטורי, מה התכונות שלו ואיך משתמשים בו.

סטורי הוא אחד הכלים החזקים ביותר שקיימים באינסטגרם! נכון ל-2020, כ-3 מיליון ישראלים מפרסמים סטוריז על בסיס חודשי ומעל ממחציתם מפרסמים סטוריז על בסיס יומי!


הסטורי הוא תמונה או סרטון שתופסים את כל שטח מסך הטלפון לאורך. הסטורי קצוב בזמן וניתן לצפות בו למשך 15 שניות. כמו כן, לאחר 24 שעות הסטורי נעלם. בחשבונות מעל 10K עוקבים, ניתן גם להפנות מהסטורי לאתר חיצוני (כלי מדהים ולכן חשוב מאוד לחשבונות עסקיים לנסות לעבור את רף ה-10K. ניתן להשיג מטרה זו בעזרת עבודה עם בוט, ועל כך ארחיב בהמשך).


אני לא נכנס לאפשרויות הרבות שקיימות בסטורי – זה דיי בייסיק וחומר לבלוגפוסט אחר (ממליץ לכם פשוט לנסות לבד ולהכיר את מגוון הכלים, הפילטרים והאפשרויות להפוך את הסטורי לאינטראקטיבי).


בשל אלמנט הזמניות של הסטורי, ב-2017 אינסטגרם הכניסו את ההיילייטס (Instagram Highlights). כלי זה מאפשר לקטלג את הסטוריז ולמיין אותם במעין ארכיון המחולק לקבוצות. ניתן לתת שם לכל היילייט ואף לשייך לו תמונת נושא (בין אם מבוססת על סטורי קיים שעלה או תמונה ייעודית שנעצב מראש). וכמובן, לשייך אליו כמה סטוריז שרוצים.

אם עובדים עם ההיילייטס נכון, הם הופכים למכפלת כח לחשבון. ניתן ליצור בהם מסע של ממש עבור הגולש ו"לספר סיפור". הם יכולים לשמש כמקום להציג מידע, לפרסם מדריכים, מתכונים, סקרים, פריטי טריוויה, טיפים והמלצות, תיוג חוזר של לקוחות ממליצים או לקוחות מרוצים, לקטלג מוצרים, להציג את עובדי החברה ולתת להם או ללקוחות שלכם במה... ועוד המון רעיונות יצירתיים - תנו לדמיון לעוף!!


ההיילייטס ממוקמים בשורה בחלק העליון של המסך, ממש מעל הפיד שלכם. מומלץ בחום לעצב אותו, כך שהחשבון שלכם יראה מזמין וישדר איכות ומקצועיות.

להלן מספר רעיונות לעיצוב תמונת הקאבר של ההיילייטס - השיטה תמיד זהה: לוקחים תמונה ושומרים אותה בפורמט של סטורי (אפשר להשתמש ב-CANVA או כל תוכנת עיצוב אחרת).

אם לא בא לכם לעבוד קשה, פשוט שימו את הלוגו שלכם בכל אחת מתמונות הקאבר. אופציה נוספת היא הורדת אייקונים ממאגרים חינמיים (כמו FREEPIK או FLATICON). אם אתם עובדים עם מעצב מקצועי, בקשו ממנו לעצב אייקון ייעודי לכל היילייט, או צרו שפה גרפית אחידה. להלן שתי דוגמאות להיילייטס שעיצבתי>>


עיצוב היילייטס באינסטגרם

שימוש נכון בהאשטגים

מה זה האשטאג?

האשטאג או תגית (או בעברית תקינה: תַּג הַקְבָּצָה) הוא כלי שמאפשר לתייג תוכן (פוסט / סטורי וכו') וכך לקטלג אותו. כלומר, תיוג של פוסט מסוים יאפשר לקשר בינו ובין תכנים אחרים בהם הופיע אותו תיוג. התוצאה היא הגדלת החשיפה וגם מעורבות הגולשים, והיכולת ליהנות מחשיפה אורגנית (כלומר, אנשים שחיפשו האשטאג מסוים, הקליקו עליו והגיעו אליכם דרך דף החיפוש בו הופיעו תכנים עם אותו האשטאג). למעשה, ההאשטאג הוא מעין לינק שלחיצה עליו תוביל את הגולש למעין "דף חיפוש" ובו עוד תכנים עם תיוג זה.


שימוש חכם בהאשטגים יאפשר לכם לקבל יותר חשיפה, לייצר תנועה לחשבון שלכם ואף לייצר נישות משלכם (או להשתלט על נישות קיימות ע"י הצפתן בתוכן שמוביל אליכם).


לדוגמה, אם אני משווק צלילה באילת, אתייג את הפוסטים והסטוריז שלי עם תגיות רלוונטיות כגון: #אילת (האשטאג חזק), או #צלילהבאילת (האשטאג יותר נישתי), וכך כל מי שיחפש באינסטגרם את התגית #אילת יגיע (בשאיפה) גם לתכנים שלי. בתוך התגית #אילת תהיה הרבה תחרות, אבל בתגית #צלילהבאילת יש הרבה פחות תחרות, וכך, אם אייצר הרבה תכנים עם תגית זו, אוכל להבטיח שאבלוט בקטגוריית חיפוש זו (ואלי אף אצליח "להשתלט" עליה). לכן חשוב לבנות תכנית האשטאגים טובה בה יש התייחסות גם לתגיות חזקות וגם לתגיות נישתיות.


בכמה האשטאגים כדאי להשתמש?

גם כאן ישנן גישות רבות ואין תשובה אחת נכונה. יש שיאמרו שאין לשלב יותר מ-10 תיוגים בכל פוסט ואחרים יאמרו שיש להשתמש במקסימום האפשרי - 30 תיוגים לפוסט. אני דוגל באפשרות השנייה – לדעתי היא טובה ויעילה הרבה יותר!


אם תשימו סביבות 30 תגיות בכל פוסט (או 10 בכל סטורי) תגדילו משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל חשיפה ותנועה, וגם תגבירו את הסיכוי שלכם להשתלט על קטגוריות חיפוש מסוימות (במיוחד הנישתיות והקטנות שבהן). למרות היתרון הבולט של שימוש בכמות המקסימלית של האשטאגים (30 בפוסט ו-10 בסטורי), מעטים מנצלים אותה. כמות ההאשטאגים בפוסט ממוצע באינסטגרם ב-2020 היא 10. בכ-50% מהפוסטים יופיעו 6 האשטאגים או פחות. חבל...


שימוש בהאשתגים באינסטגרם

אחרי שהבנו כמה האשטאגים כדאי לשים, בואו נבין איך עושים מחקר תגיות מסודר!

ניתן להיעזר בתוכנות או אפליקציות (חינמיות או בתשלום). כפי שציינתי, אני אישית עובד עם LATER, אבל יש עוד לא מעט תוכנות בשוק (ואפשר גם לבצע מחקר ידנית אם אין לכם גישה לכלים מקצועיים).


בכל אופן, גולשים רבים מתפתים להתשמש בתגיות החזקות ביותר (אלו עם מיליוני עוקבים), אך זו טעות של מתחילים. בתגיות אלו ישנה תחרות אדירה והסיכוי שלכם להפיק מהן תועלת הוא נמוך מאוד. במקום תגיות אלו, אני ממליץ להשתמש בתגיות של פחות מ-500K עוקבים. כלומר, תגיות יותר נישתיות וממוקדות שרלוונטיות לקהל היעד שלכם.

אגב, משום שישראל היא מדינה קטנה יחסית והקהלים פה קטנים משמעותית מאשר בחו"ל, פעמים רבות נעבוד עם האשטאגים נישתיים וקטנים הרבה יותר (למשל, האשטאגים של 50K או אף 10K).


בתכנית התגיות שלנו ננסה לעבוד על פי נוסחה של שליש-שליש-שליש:

השליש הראשון: "הגרעין הקשה" – כ-10 האשטאגים קבועים כגון שם העסק, מיקום פיזי (עיר/ארץ) + תגיות נישתיות (50K-500K) שרלוונטיות לעסק/למותג.

השליש השני: כ-10 האשטאגים חזקים מאוד ורלוונטיים (מעל 500K). לרוב מדובר בתגיות באנגלית בעלות מיליוני תיוגים (אך לא בהכרח).

השליש השלישי: כ-10 האשטאגים משתנים, אשר מתייחסים בצורה ישירה יותר לתוכן הפוסט, למשל: צבעים, ימים בשבוע, אלמנטים בגרפיקה, שירות ספציפי, מוצר ספציפי ועוד...


חשוב לציין שלא חובה שיהיו בדיוק 10 האשטאגים בכל שליש ושזה נזיל. כמו כן, כדאי להשתמש גם בהאשטאגים בעברית וגם בהאשטאגים באנגלית (ורצוי לקבץ אותם: קודם עברית ואחר כך אנגלית).


את ההאשטאגים כדאי לפרסם בתגובה הראשונה של הפוסט, ולא בפוסט עצמו (כדי ליצור נראות טובה יותר של התוכן). אפשר לתזמן את התגובה הראשונה אוטומטית בתוכנות כמו LATER, או לחלופין, להכין לעצמכם מאגר תגובות קבוע במחשב או בטלפון ואז לפרסם את התגובה הראשונה מיד לאחר עליית הפוסט. שימו לב, פרסום התגיות בתגובה הראשונה לא יפגע בחשיפה בשום צורה (!) ועדיין יאפשר את מציאת הפוסט בחיפוש תגיות.


מי שלא מעוניין לפרסם בתגובה הראשונה (למרות שזה בהחלט מומלץ), יכול להוסיף בסוף הפוסט שלוש נקודות, אחת מתחת השנייה, ואז לשים את התגיות

.

.

.

ככה :)


וכך להבטיח נראות טובה יותר.


חלק ג': הגדלת עוקבים ידנית או עם בוט

שיטת Follow4Follow:

יש המון אפליקציות, בוטים ותוכנות שמבצעות אוטומציה של Follow For Follow, אך אם אין לכם גישה לכלים מקצועיים, ניתן לעשות זאת גם ידנית.


בבסיסה של השיטה הזו עומד הרציונל שכאשר מישהו עוקב אחרי, כמעט אינסטנקטיבית אני אעקוב אחריו. ברור שזה לא חקוק באבן, אבל סטטיסטית זה עובד (ובטח שבמספרים גדולים). כמו כן, יש קהילות שלמות באינסטגרם של F4F אליהן ניתן להצטרף, ובהן יש כלל בסיסי ביותר: אם מישהו עוקב אחרי / שם לי לייק, אני מיד מחזיר לו עוקב/לייק וכן הלאה.


לשיטה זו יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד היא עובדת (!) ומאפשרת להגדיל את כמות העוקבים ואת רמת המעורבות בחשבון. מצד שני, מדובר כמעט תמיד בקהלים לא רלוונטיים, אלא אם עובדים נכון ומקפידים לעקוב רק אחרי קהלים רלוונטיים. כלומר, לא סתם לעקוב אחרי אלפי אנשים אקראיים, אלא לבדוק טוב טוב מי קהל היעד שלכם ואיפה הוא נמצא.

אין שום תועלת בחשבון עם אלפי עוקבים לא רלוונטים! אין שום תועלת במעורבות גולשים גבוהה שלא נובעת מקהלים שבאמת אכפת להם מהמותג/עסק שלכם. התוצאה תהיה הקטנה משמעותית בחשיפה ובמעורבות של קהלים רלוונטיים (שיטבעו בבליל האנשים האקראיים שמציפים את החשבון שלכם).

חסרון נוסף הוא הכמות הגדולה של חשבונות שאחריהם אתם עוקבים – זה מביך ולא מקצועי! האידיאל הוא שיהיו לכם הרבה יותר עוקבים מאשר חשבונות שאחריהם אתם עוקבים.


מידתיות היא שם המשחק! אז איך עושים את זה נכון? גם כאן, הכל שאלה של מחקר מקדים. חשבו איפה הקהל שלכם נמצא, מה הוא אוהב, אילו תגיות רלוונטיות לו, באילו מיקומים פיזיים הוא נמצא וכן האלה. לכו למקומות האלה והתחילו לעקוב אחרי אנשים שעונים על פרופיל קהל היעד שלכם. דברו איתם – צרו איתם אינטראקציות. אל תגזימו ואל תעקבו אחרי מאות אנשים בכל יום! כמו כן, בכל כמה זמן עברו על רשימת האנשים שאחריהם אתם עוקבים ומחקו אנשים לא רלוונטיים ואנשים שלא עקבו אחריכם בחזרה. מדובר בעבודה סיזיפית אך היא מוכיחה את עצמה לאורך זמן ומספקת תוצאות איכותיות.


עבודה עם בוט

אם אתם באמת רוצים לעבוד נכון, אני ממליץ בחום לעבוד עם בוט. יש המון חברות ובוטים בשוק במגוון רחב של מחירים, החל מכמה מאות שקלים בחודש ועד 1,000 ₪ ומעלה. וכמובן, ניתן לרכוש בוט ולתפעל אותו בעצמכם (עלות חד פעמית, או תשלום מנוי חודשי). עם זאת, חשוב להבין שאינסטגרם מאוד לא אוהבים בוטים וצריך לבחור בפינצטה את החברה או הבוט איתה עובדים, שכן בוטים יכולים לגרום לנזק אדיר לחשבון (אם לא מתפעלים אותם נכון).


אז מה בוט עושה?

בגדול, הבוט עובד בשבילכם ועושה את אותה עבודה סיזיפית שבעבר אתם הייתם צריכים לעשות. אתם מגדירים לו קהלי יעד (לרוב, חשבונות בהם קהל היעד שלכם נמצא), והוא מתחיל לעקוב אחרי אינספור אנשים שעוקבים אחר התחומים שהגדרתם (קהלים רלוונטיים ולא סתם אנשים אקראיים). רוב הבוטים יודעים לעקוב אחרי יוזרים מתוך קהלים מוגדרים, להסיר אוטומטית עוקבים ואף לשלוח הודעה לכל מי שהתחיל לעקוב אחריכם ו/או לשלוח הודעה לכל העוקבים הקיימים שלכם.


תן לי קצת מספרים...

עבודה נכונה עם בוט יכולה לייצר קצב צמיחה מרשים של 10-30 עוקבים חדשים בכל יום (בין 500 ל-1,000 עוקבים חדשים בכל חודש). כמו כן, חשוב לציין שרמת הדיוק של הבוט היא סביבות 80% (כלומר, על כל 100 עוקבים חדשים, כ-20 יהיו לא רלוונטיים). מצד שני, גם אם תעבדו עצמאית, סביר להניח שיהיו לכם לא מעט עוקבים לא רלוונטיים (כי אינסטגרם מלאה ביוזרים פיקטיביים ובבוטים).


מה הסיכון:

כפי שכתבתי, עבודה עם בוט טומנת בחובה לא מעט סיכונים, החל מהוצאה מהחשבון וחיוב בהחלפת סיסמה, הקפאה זמנית של חשבון למספר שעות, הקפאה של החשבון למספר ימים ובמקרים קיצוניים גם חסימה מוחלטת של החשבון. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיכנס לרשימה השחורה של אינסטגרם – המשמעות היא שגם אם לא נחסמתם ו/או גם אם הצלחתם לקבל חזרה גישה לחשבון שלכם, אינסטגרם סימן אתכם ואתם תקבלו חשיפה אפסית. במקרה כזה אתם שרופים (!) ויהיה עליכם לייצר נכס דיגיטלי חדש מאפס.


תרחישי אימה אלו יכולים להיווצר כאשר לא מקפידים על מספר כללים: למשל, בוט שעובד באינטנסיביות ומבצע יותר מדי פעולות בזמן נתון או שלא מדמה פעילות אנושית (יש כללים של ממש מה מותר לעשות וכמה, באיזו תדירות ומתי. אם לא מכירים אותם, מקבלים חסימות מהר מאוד).

סיבות נוספות יכולות להיות כמות גדולה של חיבורים לאותו חשבון (כמו מספר אנשי צוות שמחוברים לאותו חשבון), או חיבור של אפליקציות צד ג' (למשל, אחת הסיבות שאני עובד עם LATER היא שזו אפליקציה מאושרת לשימוש ע"י אינסטגרם). וזו רק טיפה בים מהדברים שחשוב לדעת בעבודה עם בוט.


אז מה השורה התחתונה – כן לעבוד עם בוט או לא?

ההמלצה שלי היא בהחלט כן!

זה כלי מדהים שמביא צמיחה אדירה בזמן קצר ויכול לתת לחשבון הרבה דברים חשובים: זרימה של קהלים רלוונטיים, עליה חדה בחשיפה ובמעורבות גולשים, הגעה מהירה לרף ה-10K עוקבים ועוד.


עם זאת, ממש לא הייתי ממליץ לעבוד עצמאית עם בוט – זה מתכון לאסון! כמו כן, לא הייתי עובד עם כל אחד! חשוב להקפיד ללכת לאיש מקצוע או חברה שזו ההתמחות שלהם. יש הרבה שרלטנים בתחום והם יכולים לגרום לכם הרבה יותר נזק מתועלת.


חלק ד': קידום ממומן ומשפיענים להגדלת חשיפה והגעה לקהלים מדויקים

הצלע השלישית והאחרונה במתכון להגדלת עוקבים באינסטגרם היא שימוש בקמפיינים (קידום ממומן) ו/או עבודה עם משפיענים ומובילי דעת קהל (חשיפה תמורת תשלום).


קידום ממומן

אם אתם לא אנשי מקצוע, אתם יכולים לבנות קהל בסיס דרך האפליקציה של אינסטגרם ולעשות קמפיין סטורי או קמפיין שמקדם פוסט כזה או אחר. הפנו את הקמפיינים לפיד שלכם וכך קהלים חדשים יחשפו אליכם.


אם אתם מתקדמים יותר, אתם יכולים להתניע קמפיינים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק (אדס מנג'ר). אפשר ליצור מגוון רחב של קמפיינים:

קמפיין הודעות דיירקט (שמעודד אנשים להתחיל שיחה בדיירקט – מתחם ההודעות של אינסטגרם).

קמפיין סטורי (לרוב קמפיין טראפיק שלאחר צפייה בסטורי והחלקה למעלה, הגולש יועבר לאתר חיצוני).

קמפיין קטלוג או קמפיין רכישות באינסטגרם (היום ניתן לתייג מוצרים בפוסטים ומודעות ו/או להתניע קמפיין המרות מוכוון רכישות, וכך לייצר מכירות באינסטגרם). אפשר אף לחבר את החשבון שלנו למערכת המלאי באתר האי-קומרס שלנו וכך המוצרים שמופיעים באתר ניתנים אוטומטית לתיוג גם בפוסטים.

אלו רק מספר דוגמאות להיצע האדיר של קמפיינים שניתן לייצר באינסטגרם. גם פה, כדאי לעבוד עם סוכנות דיגיטל או עם קמפיינר מנוסה שמכיר היטב את עולם הפרסום באינסטגרם (לא כל קמפיינר חי ונושם אינסטגרם! רבים מתמחים בפרסום בפייסבוק ולא מספיק מנוסים בפרסום באינסטגרם).


גם בבניית הקהלים יש לנו מגוון אפשרויות: אפשר לטרגט את כל העוקבים אחרי הדף העסקי בפייסבוק ולבקש מהם לעקוב אחרינו גם באינסטגרם. אפשר לפלח קהלים בעזרת פיקסל המרה שמוטמע באתר שלנו (רימרקטינג). אפשר לבנות קהלי קאסטום בעזרת רשימות מיילים וטלפונים ולטרגט אותם. אפשר להשתמש בכלים חיצוניים כדי לטרגט חשבונות אינסטגרם אחרים ו/או דפי פייסבוק או קבוצות פייסבוק ולהפוך אותם לקהלי קאסטום (פנו אלי בפרטי ואספר לכם על כלים כאלה).

אפשר גם לבנות קהלי לוקאלייק שמתבססים על קהלים קיימים שלנו.

אין לדעת מה יעבוד הכי טוב אך אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, שווה לנסות לטרגט קהלי מעורבות ולעשות רימרקטינג (שכן מדובר באנשים עם זיקה לעסק או למותג).


לטיפים והמלצות נוספים על פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, מוזמנים לעיין במאמרים נוספים בבלוג שלי שעוסקים בדיוק בנושא זה.


עבודה עם משפיענים

אפיק פרסום חדש יחסית (וחזק מאוד), הוא עבודה עם משפיענים ומובילי דעת קהל.

בשנת 2020 הגיע שווי השוק העולמי של תעשיית המשפיענים באינסטגרם ל-9.7 מיליארד דולר!

ניתן לאתר חשבונות אינסטגרם מובילים של 10K ומעלה (עם זיקה לעסק או למותג שלכם) ולבקש מהם לפרסם אתכם תמורת תשלום. המחירים יכולים להיות גבוהים (2,000 ₪ לסטורי ואף יותר), אבל התוצאות מדהימות! וכמובן, יש גם משפיענים שלוקחים פחות.


ישנן גם לא מעט סוכנויות דיגיטל שמחזיקות מאגר משפיענים. או לחלופין, ניתן לפנות למנהלי קבוצות פייסבוק חזקות ולבצע שת"פים בתשלום בתוך הקהילות שלהם (מוניטיזציה). מוזמנים לקרוא על זה כאן.


אגב, לא תמיד כדאי ללכת על משפיען מגה (כזה עם עשרות ומאות אלפי עוקבים). הוא גם יהיה יקר מאוד, וגם לפעמים התוצאות טובות יותר עם משפיעני ננו שקרובים יותר לקהל היעד שלהם (ושמחזיקים בקהלים סופר נישתיים). לשם המחשה, אחוז מעורבות הגולשים אצל משפיעני מגה (מעל 100K) הוא 1.1% ואילו אצל משפיעני ננו (מעל 10K) שיעור המעורבות הוא 1.7%


שיעורי מעורבות אצל משפיענים ומובילי דעת קהל
שיעורי מעורבות אצל משפיענים ומובילי דעת קהל


זהו חברים... תודה על הסבלנות! מקווה שהצלחתם להפיק תועלת ממאמר ארוך זה. השתדלתי להיות כמה שיותר ממוקד ולכסות כמה שיותר תכנים (בכל זאת... החומר הוא אינסופי ויכול למלא ספר שלם:)


רוצים לקבל מידע נוסף או לתאם פגישת ייעוץ – דברו איתי.

רוצים שאנהל לכם את חשבון האינסטגרם ואטיס אותו לגבהים שלא הכרתם? אני כאן :) הצעת מחיר היא רק במרחק שיחת טלפון, מייל או אסמס קצר. הצעד הראשון שלכם – השאר עלי :)

 

עוד כמה דברים שיכולים לעניין אתכם:

למה להישאר רק באינסטגרם? אם אתם רוצים נוכחות חזקה בניו מדיה אתם צריכים לפעול במגוון פלטפורמות ורשתות חברתיות. ממליץ לכם לקרוא את הבלוגפוסט הבא: "ניהול קהילות חוצה פלטפורמות".


רוצים להתמקצע יותר?!

על "המדריך המלא לפרסום בפייסבוק" כבר שמעתם?! יש בו הכל! מדריכים וסרטונים - והכל בחינם לגמרי!! ישנה גם אפשרות לליווי מקצועי אישי וצמוד. דברו איתנו.

רוצים טיפים נוספים על פרסום דיגיטלי בפייסבוק או אינסטגרם? הירשמו לבלוג שלנו.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק לעמוד העסקי ואם בא לכם לשתף אז בכלל עשיתם לנו את היום :)



 

bottom of page