top of page
12.jpg

מודל שפה חדש בשכונה - הכירו את קלוד

לאחרונה נדמה שבכל מקום שאליו אני מגיע מדברים איתי על "קלוד". השחקן החדש שמאיים להדיח את ChatGPT מכסאו הרם. האם אכן כך הדבר? האם קלוד באמת כל כך טוב? ואיך לעזאזל אפשר להתקין אותו, אם הוא זמין כרגע רק בבריטניה וארה"ב? הכל במאמר הקצרצר הבא...

קלוד 2 CLAUDE 2
בתמונה: רובוט צרפתי 😜
תוכן עניינים

מוזמנים לנווט לחלק הרלוונטי במדריך ע"י לחיצה על הכותרות מטה:


אבל לפני הכל - חשוב שתישארו מעודכנים:
קצת על קלוד 2 (Claude 2)

נתחיל מהסוף - כן. הוא מדהים! וכן - הוא אוכל את ג'יפיטי בלי מלח, אבל רק בחלק מהתכונות. אז בואו נעשה סדר וניתן סקירה קצרה של היתרונות והחסרונות של שני מודלי השפה המצוינים הללו.


השוואה קצרה בין קלוד לג'פטו...

קלוד מ-ע-ו-ל-ה בשיח שוטף, קולח ונכון תחבירית. העברית שלי מדהימה. הוא יודע לקרוא קבצי טקסט ולנתח טקסטים ארוכים מאוד. הוא מדהים בסיכום מאמרים/כתבות/טקסטים ומצוין בסינטזה. הוא מפלצת! ולא פחות חשוב - הוא חינמי.

מצד שני, ג'יפיטי גם מצוין בדברים שציינתי - אמנם הזיכרון שלו קצר יותר (חלון הקונטקסט) ואמנם העברית שלו פחות טובה (למרות שבגרסה 4 היא עדיין טובה מאוד), אבל יש לו כמה פצ'רים שנותנים לו יתרון אדיר על פני בוטים מתחרים כמו קלוד: יש לו תכונות מתקדמות כמו היכולת לתכנת את אופן המענה שלו (Custom messages), יש לו חנות פלאגינים (Plugin store) שזה בפני עצמו יתרון א-ד-י-ר שמעצים את היכולות שלו אלפי מונים, ויש לו את פיצ'ר Code Interpreter שמאפשר לו לנתח נתונים, קבצי טקסט, קבצי אקסל ומאפשר לו לצייר גרפים, טבלאות ולנסח מסקנות ותובנות שנובעות מתוך הנתונים הגולמיים.


לסיכום - שניהם מדהימים ולמעשה משלימים אחד את השני. אני לא רוצה לבחור - מבחינתי זה כמו לשאול "מה אתה אוהב יותר... סושי או אנטריקוט?". אני לא חושב שצריך להכריע. כבודם במקומם מונח!


קלוד - מי אתה ולמה אביתר כל כך אוהב אותך?!

קלוד (Claude 2) הוא מודל שפה גדול (LLM) מבוסס בינה מלאכותית מאוד מתקדם, שפותח על ידי חברת "אנטרופיק" (Anthropic). מדובר בחברה מאוד מוכרת בחוגי ה-AI, שהוקמה ע"י עריקי Open AI (החברה שיצרה את ChatGPT). מקימי החברה הם מבין הכותבים הראשיים של ה-מאמר המפורסם של GPT-3. בראש החברה עומד אושיית AI, הלוא הוא דריו אמודאי ששימש כ-Vice President of Research ב-Open AI. ניכר שמאחורי החברה עומדים כמה מהשמות הבולטים של תעשיית ה-AI העולמית!


קלוד 2 (כשמו כן הוא), הוא הגרסה השנייה של מודל השפה הגדול של אנטרופיק (ANTHROP/C). קדם לו (מן הסתם) קלוד 1. המודל החדש - קלוד 2 - מבוסס כמו קודמו על טכנולוגיית NLP (עיבוד שפה טבעית) מתקדמת מאוד, ומסוגל לקיים שיחות אינטליגנטיות וטבעיות עם בני אדם. בשונה מצ'אטבוטים רגילים, קלוד אינו עונה על סמך תבניות ותשובות מוכנות מראש, אלא מנסה "להבין" באמת את תוכן השיחה ולהגיב לה בהתאם.


הכלי אומן על מיליארדי שיחות ודיונים, ולמד כיצד לנהל שיחה כמו אדם אמיתי. הוא מבין הקשר (קונטקסט), יכול לשאול שאלות הבהרה, לזכור פרטים קודמים בשיחה ולהגיב בצורה רלוונטית ואינטליגנטית, ועוד... מדובר במודל שפה גדול (LLM) מרשים ביותר!


אחת היכולות המתקדמות ביותר שלו היא היכולת "ללמוד תוך כדי עשייה". ככל שקלוד מנהל יותר שיחות עם משתמשים שונים, כך הוא לומד ומשפר בזמן אמת את יכולותיו בעיבוד שפה טבעית והבנת שיחות. הוא אף מסוגל לזהות ו"לשכוח" מידע שגוי שניתן לו במהלך האימונים, ולתקן את עצמו בהתאם למשוב שהוא מקבל ממשתמשים אמיתיים. מדהים! יכולת זו של למידה מתמדת הופכת את קלוד לכלי ייחודי ומתקדם, המאפשר לו לבצע מגוון רחב של משימות ולנהל שיחות אינטליגנטיות.


הודות ללמידה המתמדת, קלוד מסוגל לענות היטב על שאלות בנושאים רבים, לתת המלצות אישיות, לסכם מידע באופן בהיר ואף ללמוד מידע חדש תוך כדי השיחה ולשלב אותו בתשובותיו. כמו כן, קלוד יכול לנהל דיאלוג עמוק ורציף עם המשתמש תוך שמירה על רצף הגיוני. זאת הודות לזיכרון השיחות לטווח ארוך, אשר מאפשר לו להתייחס לפרטים קודמים ולהמשיך את השיחה באופן חלק וטבעי. יכולת זו, בשילוב עם היכולת לזהות ולתקן תשובות שגויות, הופכת את קלוד לכלי אינטראקציה אנושית יוצא דופן ומשתפר ללא הרף.


מה קלוד יודע לעשות?
  • לפני הכל, הכלי חינמי (נכון לעכשיו), שזה פלוס אדיר!

  • ניתן להזין בתוך הממשק של קלוד קבצי טקסט (אפילו מספר קבצים במקביל) והוא יודע לקרוא ולנתח אותם, לדלות מהם מידע, מסקנות ואף לתקצר את עיקריהם.

  • הוא יודע גם לעשות סינטזה בין טקסטים/מאמרים/קבצים.

  • הוא מעולה בתרגום (עברית/אנגלית/ערבית).

  • ניתן לבקש מקלוד המלצות או חיפוש מידע הקשור לנושא הקובץ.

  • לקלוד 2 יש עברית ברמה גבוהה מאוד (גם ברמת יכולת ההבנה וגם ברמת יכולת הכתיבה וההתבטאות שלו, שאותי היא פשוט מפעימה). זה ממש מרגיש כאילו אתם מדברים עם אדם חושב, נבון וקוהרנטי.

  • קלוד יודע לכתוב ולערוך קוד.


קצת מספרים ודברים שחשוב לדעת...
  • לקלוד 2 "חלון קונטקסט" של 100,000 טוקנים 😮 (שווה ערך לכ-75,000 מילים באנגלית), וזה משמעותית הרבה יותר ממה ש-ChatGPT4 יודע ויכול לעשות (ל-GPT4 חלון הקשר של 8 עד 32 אלף טוקנים). הוא גם מסוגל לעבד, לקלוט ולייצר טקסטים ארוכים הרבה יותר מ-GPT4. כלומר, הן ברמת הקלט והן ברמת הפלט הוא מנצח במספרים גדולים!

  • לא צריך לעשות מנוי בתשלום כדי לקבל גישה ליכולות מתקדמות כמו העלאת קבצים או גלישה און ליין ברשת (בניגוד ל-ChatGPT, בו אופציות אלו זמינות רק למנויי פלוס שמשלמים 20$ בחודש).

  • קלוד מאוד מנומס, מחונך וערכי! זה לא קרה סתם במקרה... קלוד אומן ברוח עקרונות ההכרזה לכל באי העולם בדבר זכויות האדם, שאומצה על ידי האו"ם.

  • בבחינות חיצוניות הוא ניצח את המתחרה הגדול שלו - ChatGPT4 בבחינות לשכת עורכי הדין בארה"ב.


איך מתקינים את קלוד2 ?

נכון להיום קלוד 2 לא זמין בישראל, אבל אפשר להתגבר על זה בקלות - הכנו לכם מדריך מעודכן לרישום ל-Claude.ai בעזרת תוסף Hola VPN לכרום ללא צורך בהתקנה! פשוט בצעו את השלבים הבאים (זה באמת סופר פשוט וסופר מהיר), ותוכלו גם אתם לקבל גישה לכלי המדהים הזה! שימו לב שהחל מאוגוסט 2023 יש דרישה לאימות נוסף בעזרת קוד שנשלח למספר טלפון אמריקאי או בריטי. בהמשך המדריך יש פתרונות גם להתגברות על מכשול זה (מומלץ לקרוא אותם קודם ואז לחזור לפה).


1. התקינו על גוגל כרום את תוסף Hola VPN (מהחנות של כרום). אתם תצטרכו אותו רק לשלב ההתקנה הראשונית ולא מעבר.



Hola VPN
Hola VPN



2. לאחר ההתקנה יופיע לכם האייקון של Hola VPN בסרגל כלים של כרום (מצד שמאל). לחצו על האייקון של שלו ובחרו בשרת אמריקאי מהיר ויציב (ראו תמונה מטה). שימו לב שהעיגול הגדול על ON ולא על OFF (מה שמסמן שה-VPN פעיל). כך אתם "עובדים על קלוד" שאתם נמצאים בארה"ב ולא בישראל.


HOLA VPN CLAUDE2
עובדים על קלוד שאנחנו בארה"ב ולא בישראל

3. לאחר הפעלת ה-VPN כנסו לאתר של אנטרופיק: www.claude.ai. לחצו על "Join now" או על "Continue with Google" ועקבו אחר ההוראות ליצירת חשבון.




4. מלאו את טופס הרישום בהתאם להנחיות: הזינו את פרטיכם, סמנו שאתם מעל גיל 18 ואשרו את התנאים של החברה.

CLAUDE2
מלאו את הפרטים בטופס הרישום

5. וזהו - אתם בפנים. לאחר יצירת החשבון, אין צורך ב-VPN כדי להשתמש ב-Claude.

איך נרשמים לקלוד 2
אתם בפנים - ברוכים הבאים לקלוד2


בשלב זה קלוד יציג לכם מספר דיסקליימרים. הוא יספר לכם שהוא עלול לתת מידע שגוי/מוטעה שכן הוא רק מודל שפה, ושיש לקחת בעירבון מוגבל כל מידע שיוצא ממנו. הוא ידגיש שאין מטרתו לתת לכם ייעוץ מקצועי, חוקי, כספי או רפואי, ושאין להסתמך עליו בלעדית - חשוב לבסס את המידע שתוציאו ממנו בעזרת מקורות מידע מוסמכים (הצלבת מקורות). מתודה זו נמצאת בבסיסו של כל מודל שפה גדול (כמו גם GPT).

קלוד 2 של אנטרופיק
קלוד רק בגרסת הבטא שלו - קבלו את צעדת הדיסקליימרים


בהמשך קלוד יספר לכם על מספר התניות: חל איסור על ייצור תוכן המבטא אלימות, שימוש לא הולם או לא חוקי ו/או תוכן מטעה. קיצר... תהיו ילדים טובים 😜

איסורים והתניות בשימוש בקלוד 2
איסורים והתניות בשימוש בקלוד 2

לסיום - קלוד יספר לכם שהוא עדיין כלי בשלב ניסיוני ושיחולו בו שינויים בעתיד. זה חלק מחוקי המשחק. כמו כן, הוא יבקש מכם לתת לו חיזוקים (פידבקים) במידה והתשובות שלו לא לעניין (מה שנקרא: "למידה מבוססת חיזוקים ממשוב אנושי" RLHF).


אם תרצו לתת ל"אנטרופיק" הצעות ייעול או לכתוב להם פידבק, לרשותכם מייל: feedback@anthropic.com

רוצים לתת לקלוד פידבק?!
רוצים לתת לקלוד פידבק?!

לאחר שתעברו על כל מסכי המידע הראשוניים לחצו על כפתור Finish (סיום) והתחילו לדסקס עם קלוד - הבוט הכי נהיר בשכונה 😁


אם זה לא היה ברור עד עכשיו, בכל כניסה מעתה והלאה לא תצטרכו להשתמש ב-VPN שהתקנתם לצורך ההרשמה הראשונית. פשוט כנסו לאתר של קלוד, התחברו לחשבון שלכם (לא משנה איפה אתם נמצאים בעולם - גם בישראל כמובן) והתחילו לעבוד.


איך להתגבר על הדרישה לאימות עם מספר טלפון אמריקאי/בריטי?

לאחרונה אנטרופיק הקשתה על התחברות לקלוד ממדינות שאינן בריטניה או ארה"ב. מי שהקדים והשכיל להירשם בימים הראשונים בעזרת מדריך זה והשיטה עם VPN הצליח להימנע מהצורך החדש לאמת את החשבון עם מספר טלפון.

נכון להיום יש מספר פתרונות אפשריים לבעיה זו:

  1. למצוא חבר/מכר מארה"ב שיסכים לרשום את הטלפון שלו ויסמס לכם את הקוד שהוא קיבל מקלוד.

  2. גישה דרך מתווך צד ג': לעבוד עם אתר Poe.

  3. שימוש באתרים שנותנים מספרי טלפון זמניים מחו"ל.

להלן הסבר על שתי השיטות:


גישה דרך מתווך צד ג' - אתר Poe

כנסו לאתר Poe דרך הלינק הבא - לחצו פה.

 POE התחברות לקלוד דרך אתר פו
POE התחברות לקלוד דרך אתר פו

לחצו על הכפתור הכחול והירשמו עם ג'ימייל או מייל אחר.


הירשמו בעזרת המייל שלכם
הירשמו בעזרת המייל שלכם

וזהו - אתם בפנים!

 POE הממשק של קלוד דרך אתר פו
POE הממשק של קלוד דרך אתר פו

אגב, עוד פלוס רציני של Poe היא היכולת להחליף בין מגוון בוטים נוספים שמוטמעים בכלי כמו ChatGPT4 ואפילו מודלי Llama של Meta. לחיצה על כפתור "Your bots" תציג את רשימת הבוטים ומודלי השפה הזמינים לשימוש דרך הפלטפורמה.

פלוס רציני - גישה למגוון רחב של בוטים ומודלי שפה נוספים!
פלוס רציני - גישה למגוון רחב של בוטים ומודלי שפה נוספים!




להלן פירוט תנאי השימוש בחבילה החינמית של "פו".

POE מה מקבלים בחבילה החינמית של פו
POE מה מקבלים בחבילה החינמית של פו

אם תרצו לעשות חבילה בתשלום, תיהנו מלפחות 600 הודעות ב-GPT4 ו-1,000 הודעות בקלוד בכל חודש.



אימות בעזרת מספר טלפון זמני מחו"ל

נכון לאוגוסט 2023 חברת אנטרופיק מחייבת אימות חשבון בעזרת מספר טלפון אמריקאי או בריטי. לאחר הזנת המספר יישלח אליו קוד, אותו יש להזין במהלך הליך ההרשמה. אם אין לכם חבר בארה"ב או בריטניה שיכול לרשום את הטלפון שלו ולהעביר לכם את הקוד שקיבל, היעזרו בשיטה הבאה:


  • כנסו לאתר SMSTOME ובחרו בארה"ב או בריטניה.

אימון מספר טלפון עם אתר מספרים זמניים מחו"ל
אימון מספר טלפון עם אתר מספרים זמניים מחו"ל

בחרו מספר טלפון והעתיקו אותו.

בחרו את אחד מהמספרים, העתיקו אותו ושמרו לשלב הבא
בחרו את אחד מהמספרים, העתיקו אותו ושמרו לשלב הבא

הזינו את המספר שבחרתם בתוך קלוד, במסך אימות החשבון.

אימות החשבון בעזרת המספר שהעתקתם מקודם
אימות החשבון בעזרת המספר שהעתקתם מקודם

חזרו לאתר עם מספר הטלפון שבחרתם ורעננו את העמוד.

רעננו את המסך וחכו לקוד
רעננו את המסך וחכו לקוד

חכו לקוד שיגיע לקלוד (זה יכול לקחת זמן ויש הרבה תחרות על כל מספר, כך שאולי ידרשו לכם מספר ניסיונות ו/או ייקח הרבה זמן).

חכו לקוד שיגיע מקלוד והעתיקו אותו
חכו לקוד שיגיע מקלוד והעתיקו אותו

הדביקו את הקוד שקיבלתם במסך אימות מספר הטלפון של קלוד ולחצו על "Verify Code".

הזינו את הקוד שקיבלתם ולחצו אישור
הזינו את הקוד שקיבלתם ולחצו אישור

וזהו - אתם בפנים!


ואיך אפשר בלי להשוויץ - קלוד... איך העברית שלך?!

לא התאפקתי ושאלתי את קלוד איך העברית שלו... אתן לכם להתרשם מהתוצאות 😁

איך העברית של קלוד?
קלוד - איך העברית שלך?

רוצים טיפים נוספים?
 
רוצים ללמוד עיצוב בבינה מלאכותית?!

רוצים ללמוד איך להפוך את הדמיון שלכם למציאות? עם בינה מלאכותית אפילו השמיים אינם הגבול! בואו ללמוד עיצוב בבינה מלאכותית בקורס הכי מקיף שקיים היום בשוק ותיהנו מ-300 ₪ הנחה בהזנת קוד קופון: EVYA50. הצטרפו לאלפי האנשים שכבר עברו את הקורס שלי - לחצו על התמונה והירשמו למחזור הקרוב (כל חודש נפתח מחזור חדש).


 

אהבתם את מה שקראתם? התכנים שלי חינמיים לגמרי (וימשיכו להיות חינמיים!) אבל אם בכל זאת בא לכם לפרגן, אפשר לשלוח תשלום סמלי פה

 

קצת עלי...

אני אביתר אדרי - הבעלים והמייסד של חברת הפרסום הדיגיטלי Fuzz New Media. מומחה לבינה מלאכותית ומרצה באקדמיה בתחום זה. מאחורי עשרות רבות של סדנאות והרצאות בבתי עסק, חברות, ארגונים, מוסדות אקדמיים וגופי תקשורת בארץ ובעולם בתחום הבינה המלאכותית (ואלפי משתתפים שכבר נכחו בסדנאות ובקורסים שלי). בין השאר אני גם מנהל את קבוצת המעצבים הגדולה בארץ ומתמחה במוניטיזציה ובשיווק בסושיאל (בדגש על פייסבוק ואינסטגרם).


רוצים לתאם סדנה או הרצאה לעסק?



bottom of page