top of page
12.jpg

גרסה 5.1 של מידג'רני כבר פה - מה נשתנה?!




גרסה חדשה באוויר... הכירו את גרסה 5.1 (v5.1)

מה חשוב לדעת על V 5.1?

זו גרסת הדיפולט נכון לעכשיו. אפשר לחזור לגרסה 5 או 4 על ידי הפעלת ממשק ההגדרות (/settings) או הקלדת הפרמטר: --v 5 וכן הלאה...


כניסה לממשק ההגדרות ובחירה בגרסה 5.1
כניסה לממשק ההגדרות ובחירה בגרסה 5.1
מה ההבדל בינה ובין גרסה 5

על הנייר לא אמורים להיות הבדלים דרמטיים בינה לבין גרסה 5. השדרוג אמור להיות יותר כמו המשכיות הפיתוח של 5 ושדרוגה. בפועל התוצאות מאוד מזכירות את גרסה 4, אך בשדרוג. הן הרבה יותר "ציוריות" ופחות פוטוריאליסטיות (עדיין אפשר לייצר שם תמונות סופר ריאליסטיות, אך זו כבר לא ברירת המחדל של הגרסה). אז מה עושים אם רוצים תוצאה פוטוריאליסטית? אפשר לרשום בפרומפטים סוגי מצלמות, עדשות או תיאורים של אפקטים של צילום (עומק, פוקוס, חדות, קונטרסט וכן הלאה).


עוד חידוד הוא היכולת של הבוט להבין את הפרומפטים שלנו. הגרסה החדשה עובדת טוב גם עם פרומפטים קצרים (יותר מאשר גרסה 5, שהייתה מצויינת עם תיאורים מילוליים ארוכים ומורכבים). כלומר, היא אמורה להיות טובה יותר ומדויקת יותר ביכולת שלה להיצמד לפרומפטים שלנו (אמורה להבין טוב יותר את "כוונת המשורר").


לדברי מידג', גרסה 5.1 יותר opinionated מגרסה 5 (יותר מזכירה את גרסה 4 בהקשר הזה), אך יש לה מצב נוסף שנקרא raw המאפשר להפוך אותה ליותר unopinionated (בדומה לגרסה 5). אפשר להפעיל את מצב זה על ידי פתיחת מסך ההגדרות, הפעלת כפתור גרסה 5.1 ולאחר הפעלתו, לחיצה על כפתור raw mode. לחלופין, אפשר לרשום בסוף הפרומפט (כשאתם בגרסה 5.1 כמובן) את הפרמטר --style raw

הפעלת מצב RAW MODE דרך ממשק ההגדרות
הפעלת מצב RAW MODE דרך ממשק ההגדרות
פרמטר  RAW MODE בסוף הפרומפט
פרמטר RAW MODE בסוף הפרומפט

מבחינת שפה גרפית אמורה להיות בגרסה החדשה יותר קונטרסט (צללים כהים יותר ומעברים בולטים יותר בין אור לצל). מזכיר קצת את מצב high contrast שבתוך ה-magic prompt בלאונרדו.


אמורים להופיע בה פחות ג'ינרוטי טקסטים וקטעי מלל לא ברורים שמוצאים דרכם לת


מונות שלנו (כמו חתימות, סימני מים או סתם כיתובים לא ברורים ומיותרים).

מידג' טוענים שיש לה שיפורים בחדות של התמונות (sharpness). אני אישית לא הבחנתי בשינוי.






 

קצת עלי...

אני אביתר אדרי - הבעלים והמייסד של חברת הפרסום הדיגיטלי Fuzz New Media. מומחה לבינה מלאכותית ומרצה באקדמיה בתחום זה. מאחורי עשרות רבות של סדנאות והרצאות בבתי עסק, חברות, ארגונים, מוסדות אקדמיים וגופי תקשורת בארץ ובעולם בתחום הבינה המלאכותית (ואלפי משתתפים שכבר נכחו בסדנאות ובקורסים שלי). בין השאר אני גם אדמין של קבוצת המעצבים הגדולה בארץ ומתמחה במוניטיזציה ובשיווק בסושיאל (בדגש על פייסבוק ואינסטגרם).


הצטרפו עכשיו לסדנת עיצוב עם בינה מלאכותית

אל תישארו מאחור! רוצים להכיר ולתפעל את כלי הבינה המלאכותית שמשנים את העולם? הצטרפו לאחת מהסדנאות הקרובות שלי - פרטים כאן.











bottom of page